14 augusti, 2008

vilken härlig dag....=)

Idag har vi gjort massor, alla är helt slut nu.!

Vi började dagen med att åka till BVC för lite vägning och mätning, och allt var hur bra som helst. Han växer o växer...=)
Längd: 62cm Vikt: 6380g huvudomfång: 42cm
Min stora kille!
Efteråt så gick vi ner till BK:s för att äta lunch, med presentkortet som vi vann på familjerallyt i sommras. Sen tog vi och gick upp till öppna förskolan och satte oss där så Hector fick leka lite, vi skulle ju ändå vara tillbaka på familjecentrum vid 2 för återträff med föräldragruppen.
I 2 timmar var vi på öppna förskolan och Hector blev alldeles tagen, han sov i 6timmar sen =).. det var ju så himla roligt och intressant med alla barnen som sprang omkring och lekte...

Det var kul att träffa alla dom andra familjerna på återträffen, vi satt och pratade lite om hur allas förlossning hade varit och tiden efteråt... det var trevligt och roligt att träffa familjer med barn i samma ålder som Hector. Alla är ju på samma nivå, även vi föräldrar.
Som sagt, Hector sov hela tiden...

Sen tog vi och åkte hem för det skulle komma några och köpa våran resesäng.. och ja precis hur kul blev det då?!!
Innan jag la ut den på nätet så fällde jag upp den för att göra rent den och kolla så att den funkade och var hel, hehe jo den funkar men jag höll på och brottades med den där i ca 20 minuter då för att få ner den... skoja jag var arg... den var lite knäpp på ena kortsidan, men jag fick tillslut ihop den..!!
Så när dom kommer så antar jag att dom vill att jag ska visa hur den funkar, vilket jag absolut inte ville visa, vem vill stå där som ett fån och inte kunna fälla ihop det man ska sälja..hehe.. nä så jag tar den till dörröppningen och säger här har ni sängen...MEN då säger dom...
- kan du inte visa hur den funkar först, och så att vi ser att den är hel....
åhhh neeeeeeeej....det ville jag inte, men jag log och sa: - ja men visst självklart.
Jag kan säga att det är tur att man är en bra säljare, efter ca 20 minuter så gick dom iväg, med resesängen och jag stog där alldeles svättig och bara hatade dom för att dom ville att jag skulle visa hur den fungerade....
Allt slutade lyckligt iallafall...... HAHA

Sen tog jag och lungnade ner mig lite, innan mitt nästa ryck började...
Nu ska vi hämta soffan tyckte jag!
Den hade ju kommit hem men skulle inte levereras förren på tisdag så då tyckte jag att vi lika gärna kunde hämta den själva.
Och nästa äventyr börjar...haha
vi åkte hemifrån strax efter 5 och EM stänger ju klockan 7 så det var lite brottom...
Vi var först förbi macken för att kolla om det var något släp ledigt, och ja det fanns, phu, men sen var vi tvungna att åka till åsby för att låna Erics föräldrars bil då vi inte har någon dragkrok på våran och sen tillbaka till macken för att hämta släpet, vi kom därifrån vi ca tjugo över 6, brottom, brottom...
När vi är på motorvägen brister jag ut att vi har glömt kvittot som vi måste visa för att få ut soffan... hehe... jo det var ganska jobbigt.. Eric svänger av vid härad och stannar till så jag kan kolla bak i vagnen också, men inget kvitto..!!!!
Vad gör vi nu då? EM stänger om 30 minuter och där står vi som två fån och hinner inte hem för att hämta kvittot, men ja vi hoppades på att det skulle gå ändå, dom har ju det i sin dator så vi åkte upp i alla fall....
Vi hann upp och fick ut soffan och åkte hemåt... andas ut och slappna av, varför skulle jag komma på nått så dumt så sent? hehe, jag i ett nörskal...
Men när man väl ett problem är ur världen så kommer nästa.....
JA jag bara sitter här och skrattar när jag tänker på den här dagen...ALDRIG mer!!
När vi svänger av motorvägen hemma så säger jag till Eric,
-hur ska va göra nu då, vi får väll inte in släpet på gården? Vi har en ganska trång gård,knappt så bilarna kommer in mellan husen.
-Ja vi får bära ifrån vändplan för vi har ingen nyckel till bommen (den låg i våran bil). svarar han..
och då blinkar det till i min skalle och en lampa tänds, hehe lyssna på detta...
- Eric, vi har inte ens nycklar hem!!!
Vi bara tittar på varandra och ler lite. Nycklarna lämnde vi ju på åsby eftersom att Erics pappa eventuellt skulle låna våran bil, eftersom vi hade deras.
Ja ut till åsby blev det. Hela vägen dit satt vi och hoppades på att han inte hade hunnit åka för då blev vi ju tvungna att leta efter honom också!
HeHe, visst hade han hunnit åka... nu var det inte roligt längre, släpet skulle ju lämnas tillbaka innan klockan 9 så vi kunde ju inte sitta där och vänta på att han skulle komma hem..
Vi ställde av släpet och åkte ut mot Fogdön för därute i skogen nånstans var han och tittade på får..=)
Vi hittade honom, tog nyckeln, åkte till åsby och hämtade släpet och sen for vi hem....
Snabbt in med sofforna, snabbt till macken för att lämna släpet.
ANDAS, ANDAS.....
Nu var det över, åkte ut till åsby och åt lite mackor med te och sen hem....
Men nu står våran fina soffa i v-rummet och det blev hur snyggt som hellst.
Vilken dag....!!!!
Jag kan säga det att det är tur att min lilla ängel har sovit hela eftermiddagen ochvarit så underbart snäll.... hade blivit sååå tråkigt för honom annars....

Nu ska jag gå och lägga Hector... han är fortfarande vaken,han har ju sovit så mycket idag så det är ju inte så konstigt.

hoppas vi har huvudena med oss imorgon, och att dom fungerar framförallt, hehe!!

Natti natti
Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker