03 augusti, 2008

Söndag - Shoppat lite på IKEA

Idag har vi varit på Ikea och handlat möbler och lite småprylar till Hector, vi ska ju göra iordning datarummet till hans rum så han får ett eget krypin =) Fick tjata lite på Eric innan bara, han säger alltid att han inte orkar och att det är så tråkigt att gå på Ikea men väl uppe så blir han jätte intresserad och får massor av ideer, och det vet både han och jag, han är väl i trotsåldern..=)
Jag brukar tillslut få som jag vill..hehe

Det blev trångt i bilen på vägen hem kan jag säga, med alla kartonger till en garderob och en bokhylla samt kassar och barnvagn. Vi skulle ju alla få en varsin plats också, men det gick bra. Man kan allt, bara man vill..hehe

Jag blir så himla arg på föräldrar som inte förstår självklara saker. Det var en mamma på Ikea som körde runt sin lilla bebis i en paraplysylky utan liggläge, bebisen kunde inte ens hålla upp sitt huvud själv och låg och sov sittande i den där... vad tror dom att deras kroppar är gjorda utav...?? jag säger bara det:
-skaffa en liggvagn, för dom har bara en rygg!!!!!
Åhhh jag blir så arg........

Jaja nej men nu har vi iallafall flyttat in datorn till sovrummet, så det är bara att börja fixa inne i rummet i morgon. Det ska bli så kul att göra i ordning ett fint barnrum till min älskade son.
Jag kanske lägger in en bild i morgon på rummet om det blir klart. =)

Hector mår i allafall bättre nu, han är inte lika hängig, jag tror att det var hans så kallade utvecklingsfas nummer 2 som slutade då han var så trött.
Han vilade igen sig lite efter en hårt arbetande vecka=) hehe.... nej men han var ju nästan vaken hela dagarna under en veckas period där innan han blev hängig, så det låter mest troligt att det kan ha varit en utvecklingfas. =)
Han pratar hela tiden nu, han låter så gulligt, det är så roligt att se hur dom utvecklas.!

Mowgli´s sår på benen har blivit bättre, bara han låter bli att bita på dom så tror jag att dom kommer att läka fint, min söta lilla vovve!!
Har inte hunnit ta några nya kort i dag så jag lägger upp en crazy familjebild på oss som är tagen när Hector är 3 veckor.

Nej nu är det läggdags, vill att natten ska gå fort så jag får börja pyssla i morgon i hans rum... och hoppas att Hector är på humör och låter mig göra det=)

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker