10 augusti, 2008

Söndag

När Hector vaknade idag så var han hur glad och go som helst, han låg kvar i sängen och pratade i ca 20 minuter och då snackade han och viftade med armar och ben konstant....Efter hans lilla pratstund gick vi och tog ett bad.... och måste bara säga att en schampoo flaska kan vara jätterolig och intressant att titta på =)
Hector satt och tittade och inspekterade alla flaskor på badkarskanten under hela tiden vi badade.
Sen fick han mat och somnade, det gjorde även jag. Och skoja att vi har sovit idag.. vi somnade vid 11 och sov till 3 sen somnade vi om runt 6 och sov till halv 9. Trötta ligan =).

Hector har gnällt och skrikit hela dagen så fort han har varit vaken, allt har varit fel enligt honom, så sovandet var det enda som lungnade honom... efter varje sovstund så vaknde han och var glad i 5 minuter och sen började han att gnälla, inte roligt. Så sur och gnällig som han har varit idag har han aldrig varit, min lilla skrutt.
Så jag tror inte han har kommit ur sin utvecklingsperiod ännu... han har ju varit gnällig nu i ca 2 veckor, jag som trodde han kom ur den för några dagar sen när han var glad någon dag där...men icke det!

JAg tycker så synd om honom, det händer så mycket i hans lilla kropp och han ska lära sig så mycket nya saker hela tiden, inte konstigt man blir gnällig... min lilla älskling. Man får ta vara på det stora leendet som han vaknar med och får leva på det under dan när han är gnällig.
Det är värkligen morgonstund har guld i mun!

Imorgon så är det Mowglis sista dag med värktabletter, han har ju blivit mycket bättre under veckan men man vet ju inte om det är tabletterna som gör det eller inte. Får sen nu när han slutar, hoppas att han inte har ont...

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker