16 augusti, 2008

Städa, städa, varje fredag...=)

I morse sov gick vi upp runt 8 och sen så somnade jag och Hector i soffan runt 10 och sov i 2½ timme, hur skönt som helst, jag var lite trött efter gårdagen=).Hector tycker det är jättekul när man klappar med hans små fötter på hans kinder =)

Efter det så gjorde vi i ordning oss medanst Eric åkte till kvitten för att kasta allt skräp vi hade i förrådet, skönt att bli av med lite skit.
När han kom hem åkte vi ner på stan för att handla hem lite mat.

Hela eftermiddagen och kvällen har vi storstädat, det är så skönt att få det gjort.!
Men jag märkte att vi har fuktskador längs med hela nederdelen av fönsterkarmarna i v-rummet, inte bra. Får ta och ringa till HSB på måndag, dom måste ju göra nått åt det snabbt innan det blir värre...konstigt bara att det läcker in.

Satte mig nu senare på kvällen för att ladda över bilder och låtar och sånt från den bärbara datorn till CD skivor. Ska lägga in allt på den stationära eftersom att den bärbara är trasig, den stänger av sig själv hela tiden, jag han med det mesta men sen dog den, får göra resten i morgon när den har fått vila lite.

Hector har varit jättesnäll idag, han är så go=)
Nu ställer han sig upp helt själv från sittande om man bara håller i han i händerna. Han är så duktig och stark.
Sen har han nu under dom senaste dagarna försökt att sätta sig upp från halvsittande, åh vad han tar i. snart får man spänna fast honom i vagnen om han ska hålla på... duktig är han ialla fall min lilla älskling.

Hector satt i sin babysitter och kollade på OS idag, det tyckte han var jätte intressant, han satt och pratade med alla gubbarna på tv.en. När det var slut började ju bollibompa vilket var jätteroligt...
Hector sitter och tittar på bollibompa =)

Han stirrade rakt in i mina ögon och log så jag började gråta idag och höll kvar leendet och den glittrande blicken jätte länge mot mig, det känns så underbart när man ser att han är sååå lycklig över att se mamma.
Det är svårt att beskriva, känsklorna bara sprutar, han har ju kunnat skratta och så jättelänge, men det här kändes så anorlunda.
Min underbara Hector.
Hector har somnat för natten i soffan... så sööt!!

Imorgon ska vi åka till Hector´s mormor.
Nä nu är det sängen som gäller....

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker