08 augusti, 2008

Torsdag - ny filmkamera =)

I morse fick vi sovmorgon =), Hector vaknade inte försen vid ca:10.00.
Det var jätteskönt att få sova lite längre...hehe..

Min trötta lilla älskling

Vi gjorde i ordning oss och sen åkte vi ner till expert för att köpa en ny filmkamera, vi hittade en jättefin och bra som vi köpte, så nu behöver jag inte oroa mig över att jag kommer att missa några goa stunder med Hector... hoppas bara man hinner och har med sig kameran vid rätt tillfälle =) brukar inte vara så tyvär.

Jag har hållt på och blippat lite med den under kvällen här för att lära mig hur den fungerar. Den är så liten och smidig!

Nu har jag bokat tid med prästen för dopsamtal idag, han hommer till oss nästa tisdag. Spännande, är så spänd på hur dopet kommer att bli... vill att allt ska vara så perfekt som möjligt!
Bara man får tid och tänka och att man inte lyssnar för mycket på vad andra tycker och vill så blir det nog bra.
Jag har även beställt servetter med tryck på och Hectors namn och födelsedatum på... dom är såå fina och det kommer att bli hur bra som hellst. Leveranstid ca: 3 dagar, så vi får hoppas på det så dom inte kommer efter dopet, fast det är juh 4 veckor kvar så dom hinner nog komma.
Var inne på Schellins för att kolla priser på smörgåstårta och vanliga tårtor. Vi ska beställa därifrån nästa vecka tänkte jag så man har det gjort....

Jag och Eric satte oss på aroom för att fika lite.. då dök först Madde och Lucas med hennes brorsdotter Ebba och mamma Marie upp... åh vad Lucas växer, han är precis ett år äldre än Hector och Man kan inte tänka sig att Hector kommer att vara så stor nästa sommar.
Jag hoppas att dom kan komma på dopet, Madde kanske skulle jobba då så om hon gör det så skulle hon kolla om det går att byta... hopppas...!

Sen dök Anneli och lilla Oliver upp... eller lilla å lilla, växer han i den takten som han gör nu så är han snart ikapp Hector..=)Oliver är född tre dagar innan Hector, fast 2 veckor för tidigt så han var mycket mindre än Hector...
Men nu var dom nästan lika stora =).
Nästa vecka är det återträff för föräldragruppen och då kommer vi att ses igen och det ska bli så kul att även få se alla andra små bebisar.

Nu måste jag värkligen sova även om jag skulle kunna sitta och skriva hela natten....

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker