18 augusti, 2008

Måndag - Bakat bullar=)

I morse vaknade jag och Hector vid 10, då gick vi upp och satte oss i soffan och lekte lite och tittade på Tv.
Sen badade vi och gjorde i ordning oss, för att sonja skulle titta förbi vid 14 tiden.

Sonja hade köpt en liten "groda" till den stora "grodan" som Hector hade fick av Marita igår, det är små garnbollar som ser ut som grodor, dom är jättesöta!
Hon hade även tagit med plommon som hon hade plockat åt oss på hörbylund och plommonmuffins till fikat...det var jättegott.
Hon bjöd även ut oss att komma och plocka plommon i veckan, så vi får se om vi får någon tid över....

Sen ställde jag mig och bakade dubbel sats bullar, det blev totalt 90 stycken och Hector han satt i Babysittern i köket och höll mamma sällskap =)
Det var så kul, när han satt där så hade han tappat nappen i knät. Och på något vis hade han lyckats få tag på den, skoja att han höll på länge med att försöka få in den i munnen också =)..tillslut blev han sur och då fick mamma hjälpa till..

Senare mot kvällningen så dök Theresia. Johan och Marita upp, Hon sjutsade in dom till tåget och Johan skulle bara förbi för att testa Eric´s vadarbyxor + skor, han ville nämligen låna dom.

Sen satte jag mig i soffan med Eric och Hector och myste lite.. Eric har ju jobat idag så han var jättetrött, både han och Hector somnade vid 21... det är faktiskt skönt att vara själv lite på kvällen så här, i tystnaden =)

I morgon ska vi shoppa lite hade jag tänkt. Först måste vi handla nya bromsar till bilen, sen vill jag även handla en höstjacka till Hector och lite kläder.... skulle även vilja klippa mig..?...får se hur det blir med det.

Jaja ska kika runt lite på nätet nu och sen ska jag gå och göra i ordning mat till Hector och gå å sova...

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker