01 augusti, 2008

Torsdag

Idag fick jag sovmorgon =), fick väcka Hector vid klockan 9.00 då vi var tvungna att göra iordning oss, skulle vara på BVC vid 11.00.
Hector fick lite mat och sen blev det badning, han älskar värkligen att bada. Så fort man sätter ner honom i vattnet så ser man hur ögonen bara lyser och han slappnar av och njuter av varenda sekund. Men när han ska upp så blir han jättearg, han skulle nog kunna ligga där hela dagarna, min lilla skrutt =)

Allt var bra på BVC han växer så det knakar. Nu väger han 6045g och är 60,5cm lång, min stora kille.
Efter BVC så åkte vi ut till åsby för att vattna blommorna och fåren, sista dan i dag. Det tar ju en hel evighet att vattna hela gården. Eric fick gå och vattna medanst jag satt kvar med Hector i bilen eftersom att det är så himla mycket getingar där ute. Efteråt åkte vi hem för att hämta undarna och åkte sen till Hector´s mormor i Mariefred för att hälsa på och lämna tillbaka Nicolle.
Hector fick lite presenter av henne som dom hade köpt på semestern nere i Danmark. En fin stor ekorre nalle och en liten söt hund. Han fick också en mjuk och go gosefilt och ett par mjuka tofflisar från teddykompaniet, synd bara att tofflorna var för små, men men....

Hela långa kvällen satt jag och Eric och lyssnade på låtar/sånger och psalmer som vi skulle välja ut till Hector´s dop. Vi kom fram till en massor av fina texter men tydligen så får man bara ha 3-4 låtar i kyrkan och två av dom måste vara psalmer, så vi får väl sätta oss att ta bort några.
Tittade även lite efter fina tips på dukningar men hittade inte så mycket, får leta mer i morgon. Det är så mycket som måste fixas inför dopet, hmm måste köpa en dopklänning också!

Nej nu börjar klockan bli mycket och jag är jättetrött, ska fixa lite med foton på datorn sen ska jag gå och lägga mig och sova. Hector sov jätte bra i natt så jag får väll hoppas att han gör det denna natt också. Kvälls- och morgonrutiner har han haft sen han var ca 2 veckor, somnar mellan 22.00-23.00 och vaknar varje morgon vid 8 tiden.

Jaja nej nu måste jag sluta, skulle kunna skriva hur mycket som helst... Hehe....

Yälskar mina änglarY

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker