27 augusti, 2008

Onsdag...arg och fattig =(

Idag har vi inte gjort något speciellt alls, var och handlade blöjor och mat till Hector på Willys som var dagens höjdpunkt =)... wow vilket liv va? hehe

Jag är så himla arg på försäkringskassan......
Eric skulle ju ha fått sin föräldrapenning idag, men fick dom inte!?? Vi ringde dit och frågade vart dom var men dom sa bara att dom kommer nog snart... har du inte fått dom inom 2 veckor så kan du ju ringa igen. Men vad hjälper det??? inte ett skit.
Här står man utan pengar för att myndigheterna inte kan lösa sina problem....åhh det är nästan 9000:- som vi inte får den här månaden för att dom håller på och strular!
Vad gör man nu då? utan pengar kan man ju inte leva?
Åhh blir sååå arg........
Man får leva på Kärlek! =)

Hector har precis somnat och Eric har åkt till jobbet så nu ska jag sätta mig och fixa lite på datorn och planera lite inför dopet.. bara 1½vecka kvar =)
Min lilla älskling!

Jaha jag skulle vilja att dagarna hade några timmar extra varje dygn... sisådär 10 timmar kanske..så att man hinner med allt man vill göra...
planera, planera hela tiden... annars blir det kaos.
Man kan ju börja undra vad man gjorde av tiden innan man fick barn? Då tyckte man att tiden inte räckte till, fast man hade hur mycket tid som hellst, man tog väll bara inte vara på den!
Jaja sånt är livet...
Men jag gillar det, att inte ha nått att göra är ju tråkigt.!

Åh måste bara skriva att Hector han är juh så söt, han har ju börjat blåsa bubblor och håller på och grejar med munnen hela tiden... det är sååå gulligt, men det blir kladdigt också =)
Det började han med här precis för någon dag sen....min älskling.
Och sen i måndags morse när vi vaknade så la jag Hector i soffan och då nös han till, jag tittade dit och då hade det kommit snor...hehe första snoret! låter lite konstigt kanske men jag tyckte det var jättegulligt... min lilla älskling kunde snora..hehe
Han har även blivit jätteduktig på att kontrollera vart han ska med sina händer=) Han tar tag i sina leksaker och styr dom dit ha vill....Med lite hårt arbete så går allt=)

Han bara växer och xäxer, när han ligger ner så är han som en sprattelgubbe, viftar och sparkar som en galning..hehe.. och även när han står upp så gör han det, jag har fått mina nockar, han nockade mig 2 gånger idag.. Han vill ju inte sitta still, och rätt var det va så hoppa han till och dängde huvudet på min läpp, Aaaj!
Här om dagen skulle jag pussa honom då ville han hjälpa till och tog sats mot mig och nockade mitt näsben... han är riktigt vild nu!!
Man får hålla koll på vart man har hans huvud, armar och ben, annars kan man råka på en tjong...=)
Min lilla älskling, full av liv och energi, men det är bara bra då vet mamma och pappa att du är frisk.!

När vi gick in för att väcka Eric idag så blev Hector överlycklig av att se sin pappa.... Han skrattade och blev såå glad... hur gulligt är inte det då!?

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker