02 juni, 2009

VIlken trist dag...

Usch vilket ruskväder det är idag, och såhär ska det fortsätta hela veckan..=(
Det som har varit så härligt med all sol som har bjudits på dom senaste dagarna, åh nej, vi ska hoppa över sommaren och gå till hösten direkt... eller? Okej att det inte är någon sol, men det behöver ju inte bli så kallt som under 10 grader och regn.. usha..

I Söndags så var vi ju ute här på gården hela dagen, sen på måndag morgon så vaknade jag med världens solbränna, jag var som en tomat på axlar och rygg.. Så hela måndagen fick jag gå med tröja för att täcka det brända, och skoja att det var varmt.

Jaja måndag morgon så klev vi alla upp vid 7 när Hector vaknade, Jag gjorde mig i ordning direkt, skulle vara nere på Vc vid 8.00... Åkte ner och fick sitta och vänta i 25 minuter innan jag fick komma in till läkaren för att hon inte kom in i systemet på datorn... Det gjorde ju absolut ingenting, jag skulle bara vara hos kuratorn vid halv 9, så jag blev ju försenad dit, men men.
Det gick bra hos läkaren, fick dubbla min dos på medecinerna och sen fick jag även muskelavslappnande utskrivet, så jag hoppas att allt blir lite bättre av det..=) Ska tillbaka nästa måndag för att se om dubbleringen har någon effekt, annars måste jag byta medecin IGEN!
Och den medecinen som hon ville testa då är ingen hit, antingen så tål man den och man blir bra eller så tål man den INTE, och man spyr och grejer, usha, inte rikigt vad jag vill!
Men, men, vi får se hur det blir.....

Samtalet gick även det bra...

Efter Vc åkte jag ner på apoteket och hämtade ut lite grejer och sen åkte jag hem och gosade med HEctor ute på uteplatsen, =).. Efter en stund så åkte vi alla ner på stan, vi sprang omkring och letade efter ett par sandaler åt Hector, och hittade ett par jättefina bruna på Baby & junior. Sen åkte Eric hem för han var tvungen att laga mat och så innan han skulle till jobbet, jag stannade kvar nere på stan och även Mowgli fick stanna och umgås med oss hela dagen...=)
Vi mötte upp Angelica o Amelia nere på stan och så gick vi till Ugglans för att handla med oss mat och sen satte vi oss under ett träd (så vi fick skugga) nere på gräsmattan vid stora lekparken.. Och där satt vi och njöt ända fram till strax efter 3....så otroligt skönt..=)
Även Ellinor och Emilia kom förbi och satte sig och njöt med oss, samt Tony och Liam slog sig ner en stund...
Ja, det var en underbar dag med sol och underbara vänner och stans finaste barn..=)
Hector sprang omkring och njöt och jagade änderna, hehe... Han är så otroligt lycklig när vi är utomhus, han bara älskar det...mitt finaste!

Vi tog bussen som gick vid halv 4 hem och sen nattade jag Hector eftersom att han inte sovit något på hela dagen knappt...När han somnat så kom Cecilia och barnen över, så vi satt på baksidan och snackade och njöt av en skön eftermiddag..

Jaha sen var Hector både underbar och en skitunge på kvällen...hehe.. Han ville absolut inte sova och när han inte vill något så spänner han sig som en ostbåge och det är inte det lättaste att kämpa mot, men men...
Vid 8 så gav jag upp eftersom att jag var så hungrig så jag gick och värmde mat och sen satte vi oss i soffan och åt lite makaroner o korv, Hector var lycklig över att få vara vaken och efter maten så busade vi en liten stund, och den stunden var så otroligt rolig och Hector var underbar...=) Vi jagade pussar av varandra och Hector bara bubblade av skratt, min fina solstråle..!

Sen somnade han vid 21.15 och jag slappade i soffan tills ERic kom hem vid 22...

Åh vilken trist dag det är idag, vet inte alls vad vi ska hitta på, känner inte för att göra något alls....=( I morse klev jag upp vid 7.40 och hade då lite brottom eftersom att jag skulle vara på Vc för akupunktur vid 8.15..men jag hann..
Idag fick jag 11 nålar in i mig, varav den ena mitt på huvudet...vilken hemsk känsla, det var otroligt obehagligt!! Låg i 30 minuter och efter halva tiden så kom hon fram och vred om nålarna tills jag kände en brännande känlsa, usch, det var även det väldigt hemskt!!
Men men, efteråt känns det väll okej, jag har otroligt ont där nålarna har suttit idag men det kan ju bero på att hon gröpte runt, hehe...

När jag kom hem så var jag helt slut, även killarna här hemma var trötta, så jag satte mig med HEctor i soffan och ERic la sig ner brevid, båda somnade på ett kick och jag la mig även jag i soffan och vilade..
Vid 11 vaknade dom och då tog dom och gav sig ut i regnet med hunden och jag sov vidare till 12, då dom kom hem..
Gav Hector lunch och sen åkte Eric till jobbet och nu sitter vi här, Hector somnade för 20 minuter sen igen, men det är säkert vädret som gör att vi alla är så trötta...

Är så otroligt uttråkad!!!!

Älskar min underbara son

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker