04 juni, 2009

Skor, det är skoj..=)

Så då var det kväll, och min energi är SLUT! Har massor att göra men orkar verkligen inte att göra något nu, får sätta igång sen när Eric kommer hem, det är roligare att fixa och greja när man är två.

Jaha, vart ska man börja då..vi tar väll allt i ordning så jag inte glömmer något..=)

Hämtade tvätten och så vid halv 3 och sen gick vi ner till bussen som gick 14.50.. När vi står vid hållplatsen så står jag och tänker på vad jag ska göra med all blöt tvätt, och kommer på att jag kan torka det ikväll.. och då kommer jag på att jag glömde tömma torkskåpet..FAN!
Klockan var då 14.46 så jag hade lite bråttom kan jag tala om, sprang hem och hämtade nyckeln till tvättstugan, tömde skåpet och sprang hem med tvätten och sen tog jag vagnen och sprang ner igen till bussen..Den kom precis när vi var en liten bit därifrån men som tur var så såg han oss och stannade..=)
Hector somnade mitt i all stress, underligt..hehe.. så jag kunde slappna av och andas när vi väl kom på bussen.

Mötte upp Cecilia och Izak i präntaren och gick sen förbi barnens handelsbod för att byta en sak och sen gick vi och åt på Cleopatra. Tog en varsinn pizza, och det var länge sen.. men usch vad äckligt mätt man blir på det. Sen gick vi till Konsum och handlade lite och så gick vi även runt för att leta en present till Lucas.. men hittade ingen, får leta i morgon eller på Söndag innan vi åker dit.

Tog bussen hem vid 17 tiden och gav Hector middag och sen så röjde han ett tag medanst jag vek tvätt och städade lite, sen satte vi oss i soffan och myste en stund..=)
Vid 19 tiden kom Cecilia och barnen förbi en liten sväng, hon ska på 30års fest på lördag och hade inga skor, sån tur att jag har en hel skoaffär i garderoben då..=) Jag är galen i skor, älskar att shoppa dom men jag har inte använt ens hälften av dom.. det har inte blivit tillfälle för det bara, men dom SKA invigas någon gång..hehe. Hon lånade ett par stövlar och fick ett par jympaskor som jag inte använder, har endast använt dom en gång men fick så ont i fötterna, så att..vad ska dom stå i garderoben och damma när dom lika gärna kan vandra omkring på hennes fötter..=) Ebba hade jätteroligt bland skorna och gick runt med ett par silverglittriga sandaletter (med klack)..hon tyckte hon var så fin och ville låna hem dom, hehe

När barnen hade busat klart och vom hade gått hem så gjorde jag i ordning Hector för sängen och han fick sin välling och somnade som en stock vid 20. Gick då ut och hämtade in alla tusen paket som han ska få imorgon..det ska bli så roligt, är väldigt förväntansfull över morgondagen.

Fick ett samtal av mamma förrut och hon sa att dom inte kunde komma på Lördag..=( Men det är inte så mycket att göra åt den saken, får väll träffas någon annan gång.
I morgon kommer iaf min pappa m. familj och Stoffer, Veronica och Liam under dagen.. Och sen på kvällen vid 18 tiden så kommer Erics familj och ska fira Hector..Då blir det grillning..Mmm vad gott!
Måste åka och handla på förmiddagen i morgon inför maten och fikat och så..så vi har en hel del att stå med både ikväll och i morgon..men det är bara roligt.

Nu ska jag vila lite..

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker