10 juni, 2009

Den efterlängtade mättnaden!

Nu har Eric kommit hem ifrån jobbet, vi åt lite och sen gick han ut i det ruggiga vädret för en promenad med hunden. Jag sitter i soffan med en trött Hector, han behöver sova en stund nu innan vi åker till Eskilstuna.

Vi somnade på förmiddagen vid 10 och sov i 1½ timme, så skönt! När vi vaknade så gjorde vi oss i ordning och åkte er på stan för att köpa lite grejer på apoteket för Hectors mage och sen även lite morotspure och annat. Jag var även in på expert och köpte en kameraväska till systemkameran, känner att det behövs då jag knappt vågar ta med den när vi åker iväg. Men nu kan jag ta med den överallt!

När vi kom hem efter turen ner på stan så gjorde jag en flaska låglaktos majsvälling till Hector, 200ml outspädd med vätskeersättning. Alltså så som den ska vara och han åt och åt och när flaskan var slut så var han supermätt, det skvalpade i hans tomma mage och han var så nöjd. Det värmde i mitt hjärta att få se honom mätt, ÄNTLIGEN! Han låg i en timme efteråt och bara njöt av mättnaden...min lilla skrutt..

I morse när vi vaknade så gick Hector in i v-rummet och jag gick på toa, sen hör jag ett dunk följt av att Hector börjar gråta, när jag kommer inspringandes in i rummet så förstog jag att han hade ramlat in i tvbänken, men jag såg inga märken. Men nu senare under dagen så såg jag att han slog i sig precis ovanför örat, han har ett litet jack och en stor bula. Stackars min lilla älskling.

Nu kommer han att somna här snart så jag ska sluta skriva..
Åker upp till Eskilstuna sen när han har vaknat..

Älskar min underbara Hector

2 kommentarer:

Sara - Alicias mamma sa...

Hej, tittar förbi och måste säga vilken fin blogg du har :) Även din lilla pojke :)

angelica sa...

Det är en vägg som måste lagas också först innan jag målar:) Måste få nån att måla också för ja vågar inte haha!!! Då kommer de väl vara färg på kylskåp och allt;)

Lilypie 1st Birthday Ticker