13 juni, 2009

Snart åker vi...

Nu är det lördag och vi ska snart slänga oss in i bilen för att åka ner till Reftele. Vi skulle från början åka i morgon men vi har inget annat för oss så vi åker redan idag..=)

Dagen igår var lång och vi hade massor att göra. Jag klev upp vid halv 11 ungefär då jag inte kunnat somna på natten så var jag helt slut, tror jag somnade strax efter 3.
Tog det lite lugnt på fm och bara gosade och lekte med Hector, sen vid 14 så gick jag till tvättstugan och slängde in tvätt och sen åkte jag vidare till Vc för lite akupunktur. Jag hade verkligen sett fram emot det, det blir nästan som ett beroende, man bara måste ha..hehe
Denna gång så plågade hon mig, hehe... hon vred om nålarna 2 ggr istället för 1 och jag lovar, andra gånger var fruktansvärd..men samtidigt skönt! =)

Efter akupunkturen så åkte jag hem och fortsatte i tvättstugan och röjde här hemma m.m. Efter middagen så åkte vi till Mariefred för att hälsa på Madde, Daniel och Lucas. Lucas blev ju 2 år i helgen när Hector låg magsjuk, så han fick sina paket nu.. Det blev bara en snabb visit då barnen var trötta och Madde fick basök. Men det är kul att ses iaf..=)

När vi kom hem så tog vi det lugnt i soffan framför finalen av talang 2009, Hector somnade vid 20 som en stock..han var så trött. Men sen vaknade han efter 21 någon gång och ville inte sova..
Efter talang så satte jag igång och packa och sen sprang jag även mellan tvättstugan 100 ggr för att torka alla kläderna som inte hade torkat under tvätttiden under dagen.
Borstade även hunden mitt i allt också, jag har så ont i min hand nu då jag har "ryckt" bort all underull på honom med kammen, så nu har jag blåsor på fingrarna, INTE skönt!

Jaha vi kom isäng strax efter 1 i natt och sen blev jag väckt av Hector vid 5, då hade han bajsat igenom blöjan och det bar bajs i hela hans säng. Så det vara bara att gå upp och dra av kläder och blöja..hua, det var inte mysigt. Vi hade nämligen gett honom en burk lasagne igår för första gången på 1½ vecka, jag tänkte att nu har magen vilat och börjat fungera igen och då kan vi prova ge honom vanlig mat, men icke då. Hans mage klarade inte av det....=(
SEn sov han till halv 9 och Eric var redan uppe då och satt och tittade på hockey. Jag sov vidare en timme till.

Så nu har jag packat lite här och nu ska jag sätta igång och städa och fixa det sista. ERic tränar så när han är klar ska vi försöka komma iväg. Jag har planerat att vi ska sitta i bilen runt 12 iaf, får se hur det går med det, hehe

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker