09 juni, 2009

Ett långt inlägg!!!!

Ja nu har jag tid att återkomma till skrivandet, det har varit tufft och fullt upp här hemma med magsjuka och annat..

Jag har precis kammat och klippt hunden i 1½ timme, alltid lika roligt..NOT! Men det måste ju göras och han blir så fin när man är klar, och klar är jag långt ifrån, det är mycket kvar. Han har så mycket underull sen vinterpälsen som måste ryckas bort och det tar typ aldrig slut, sen måste jag även raka honom under tassarna och i ljumskarna eftersom att han lätt får fukteksem och värmeutslag på dom områdena. Men det tar jag i morgon om jag får någon tid över...

Dagen har varit lugn, vi har inte gjort allt för mycket, eftersom Hector och Eric har varit sjuka så har vi ju inte varit ute sen i fredags (med undantag för promenix med hunden), men Hector har då inte varit ute sen dess...=(
Så idag tog vi oss en promenad ner på stan efter lunch och handlade lite och sen gick vi till stora lekparken så att Hector fick leka lite, gunga, åka kana och äta grus..hehe
Träffade även Cecilia och Izak där nere, det är kul att man har lärt känna varandra lite bättre och umgås med tanke på att vi bor grannar och så...En trevlig och rolig tjej..=)

Vi tog bussen hem vid 16 tiden och vi höll precis på att missa den, men eftersom vi alla är så hurtiga så sprang vi och hann...hehe. Det blev lagom fullt på bussen med 3 barnvagnar och en rullator ett tag, men allt går bara man vill. När vi kom hem så somnade Hector som en stock i min famn och ERic gick och tränade, han har längtat så efter det då han inte har tränat sen förra veckan.

Hector har varit dålig i magen idag, han var någorlunda bra i magen igår och började äta lite mera vanlig mat, men idag så var han lös igen, men det är bara för att magen är ovan vid vanlig mat och väldigt känslig, han har ju inte ätit ordentligt sen i torsdags. SÅ det blev diet för hans del idag, han fick endast vätskeersättning i 8 timmar och sen nu på kvällen har han fått två flaskor med 2/3 vätskeersättning och 1/3 majsvälling (150ml). Han har varit jättehungrig nu under kvällen men jag kan ju inte ge honom så mycket "mat" för då blir magen dålig igen. Men i morgon ska han få lite morotspure och 2/3 majsvälling..så då kommer det inte att bli lika jobbigt för honom..Vill ju bara att han ska bli bra i sin lilla mage nu..=(

Kvällen har varit lugn, förutom att Hector har bökat lite, men sånt får man ta. Det blev middag ifrån lillgärdsgrillen idag..Ingen orkade laga mat..=) Hector somnade vid halv 9 och Eric gick och la sig strax efter 9 då han ska till jobbet i morgon, han jobbar förmiddag denna vecka, men det blir bara 2 dagar..en kort vecka.

För exakt 8 år sen så blev jag och min älskade Eric tillsammans. Japp, idag så har det gått hela 8 år, tänk vad tiden går fort! Vi har varit tillsammans så länge jag kan minnas, hehe
Vi hade bara "känt" varandra i 2-3 v innan och ändå blev allt så rätt, vi var som gjorda för varandra..finns inget annat par som smälter ihop så bra som vi gör.
Att kunna lägga mitt huvud på hans axel när man ska somna och känna att våra kroppar är formade för varandra, det är kärlek...
Vi har klarat av alla upp och nergångar och vi har nog gått igenom det mesta som man kan gå igenom i ett förhållade..Vi vet vart vi har varandra och vi vet vad den andra tänker och tycker om allt, vi vet exakt vad respektive kommer att säga i alla situtioner, vi behöver endast titta varandra i ögonen, här behövs inga ord!
Vi litar på varandra fullt ut och vi älskar varandra bara mer och mer för varje dag som går. Och för ett år och 9 månader sen så fick vi reda på att vi var gravida, ren lycka! Så för 1 år sen så kom vårat kärleksbarn till världen och fullgjorde ALLT!
Kärleken i våran familj är så stor att vi kommer att övervinna allt som kommer i våran väg...
Jag älskar min lilla familj så otroligt mycket att det inte finns ord för hur jag känner!!
Så nog med det..hehe

Ska ta och skriva lite om dagarna som jag inte har hunnit skriva om..

I fredags så vaknade vi ju tidigt och Hector hade inte sovit så bra under natten, sen sov han heller inget förrens vid 14 tiden och då sov han endast i 25 minuter kanske eftersom vi fick besök då.
Veronica, Stoffer och Liam kom vid 1 tiden och sen så åkte jag och Stoffer och Liam och mötte upp pappa med familj så dom slapp förvirra sig bort inne i Strängnäs. När vi sen kom hem till oss så hade Hector precis somnat så han fick sova tills fikat blev klart.
Det blev fika och lek och prat men födelsedagsbarnet var inte alls på topp, jag antog att han bara var trött så jag tänkte inte så mycket på det.
Efter ett kul och trevligt besök av pappa med famlij så åkte dom hem strax innan 18 tiden och vi satte igång att förbereda maten, Hector somnade när dom hade gått, han var helt slut!
Men strax efter 18 tiden så dök famljen Pettersson upp, Erics familj. Hector vaknade när dom kom och var lite piggare men efter bara en kort stund så orkade han inte så mycket mer, allt var fel och allt gick åt skogen, stackars liten. VI grillade och åt god mat men Hector ville inte äta så mycket, han hade heller inte velat äta någon bulle tidigare under fikat..(det är konstigt) Men vi åt och sen blev det tårta och vid 21 tiden så gick jag och la en trött Hector i sängen och han somnade relativt fort... Erics familj stannade kvar lite längre och vi satt och hade det trevligt och pratade för fullt och sen när dom hade åkt så dog vi nästan i soffan av utmattning, hehe..en lång dag kan jag tala om!
Hector fick jättemånga fina presenter och han tycker om alla så mycket.

Fredag morgon så gick ERic upp med Hector och jag fick sova lite längre, jag var helt slut. Eric kom in efter ett tag och berättade att Hector hade spytt upp all gröt när dom ätit frukost. Så dog började vi ana att han höll på att bli sjuk..Jag somande om och sen vaknade jag av att Hector klättrade på mig, dom hade gått och lagt sig igen på morgonen och när jag såg vad klockan var så blev jag lagom chockad...13.00...helt galet, dags att kliva upp kanske!
Hector la av en rejäl blötis och sen bubblade det rejelät där bak kan jag tala om, hela eftermiddagen så blev det många blöjbyten av så gott som bara vatten. NU förstog vi att han var magsjuk, stackars liten. Och HLÄLP, tänk om han har smittat alla som var här på fredagen, ojojoj...
Hela lördagen blev en lugn dag hemma, eller ja så gott som det gick, det blev en hel del att göra med Hector. Vid halv 8 så blev jag orolig över vätskeintaget på min lilla Hector, vi hade endast fått i honom 1½ dl vätska under hela dagen och dom SKA ha i sig ca 1-1½ liter vätska. Han hade spytt ett antal gånger under dagen också så han måde väligt illa, så jag förstår om han inte ville äta eller dricka.
Dom sa iaf att vi var tvungna att tvångsmata honom med vätskeersättning teskedsvis var 5:e minut i 2 timmar till att börja med och sen även vid midnatt och sen under natten också. Annars var vi snart tvungna att åka in till sjukhus med honom, och det ville vi ju INTE!
Så ja under kvällen blev det mycket matande med vätskeersättning och ännu mera spyor och ännu mera blöjbyten. Det bara rann ur honom från båda hållen och vi tyckte så otroligt synd om honom. Han spydde tills det inte fanns något att spy och även när det var tomt... han hade panik stackarn och jag kunde inte göra annat än att stötta honom och ta hand om honom. Hade jag kunnat hade jag bytt plats med honom, för det var verkligen en hemsk kväll och natt.
Jag satt uppe med Hector hela natten i soffan och han vaknade till lite då och då, han skrek rakt ut för att han hade ont i magen och måde illa...och ja det var så tårarna kom på mig, men jag var ju tvungen att vara stark för hans skull. Vid 5 tiden så väckte jag Eric för då fick han komma upp och ta över en stund, jag var tvungen att få sova någon timme iaf..

Jaha så söndagen hade jag ju redan kommit in i då jag varit vaken hela natten. Jag fick sovai 3½ timme innan det var dags att gå upp och ta hand om Hector igen.
Nu måde han lite bättre och vi fortsatte med matning av vätskeersättning under hela dagen. På förmiddagen så blev även ERic sjuk, och jag blev jätteorolig att även jag skulle bli dålig. Hector blev hungrig på eftermiddagen så jag åkte ner och köpte lite skonkost till honom så han fick i sig lite morotspure och så. Och under kvällen så var han så hungrig så han inte visste vart han skulle ta vägen. Jag blev ledsen då jag inte kunde ge honom så mycket mat som han ville ha eftersom att hans lilla mage inte klarade det. Det lilla han fick i sig var inte nog men senare sen mot natten så fick han välling och han somnade gott och sov hela natten, men lite oroligt. Han ville gärna ligga i min famn och sova, ville vara nära och självklart fick han ju det.
Jag förstår att han var hungrig, han hade ju inte ätit sen i torsdags och han hade spytt upp det lilla han hade.. stackars min lilla bebis. Han har även haft kostnant feber 38.5 ungefär under hela helgen så det tar ju på krafterna också...
Just ja, kom en och hämtade skrivbordet i söndags också, skönt att bli av med det..=)

Eftersom att Eric blev sjuk på Söndagen så blev han ju hemma på måndagen från jobbet. Nu började Hector att må bättre och han var uppe och lekte och vi började ge honom vanlig skonsam mat. Eric måde även han bättre, skönt att hans inte varade så länge.
Måndagen blev en lung och mysig hemmadag. Jag var iväg vid 13 tiden till Vc för en timmes pratande och sen även vid 16 för akupunktur. Akupunkturen var så otroligt härlig och tiden gick lite för fort tycker jag, det var skönt att få slappna av och ligga och halvsova med nålar i kroppen och musik i bakgrunden efter en lång och tuff helg!

Ja, jag var ju rädd att jag skulle bli sjuk men jag har klarat mig..=) Men mindre tur hade alla andra. Hectors kusin Liam blev smittad och även hela Erics familj som var här. Så totalt smittade Hector 9 stycken. Hade vi vetat att han skulle bli magsjuk hade vi ju såklart flyttat fram firadet, men jag kan ju tyvär inte sia in i framtiden.

Ja det blev ett långt inlägg detta men så blir det när man inte har skrivit på länge, jag skulle kunna skriva hur mycket som hellst men orkar inte mera nu.

Eller jo, idag fick vi skattepengarna..=) Men dom ska sparas till Semestern! Sen har jag beställt ett par nya skor till Hector, supersnygga lacoste..! Han kommer att bli så tuff i dom. Jag skulle även vilja köpa den gröna skaljackan ifrån p.o.p till honom men Eric tycker det är onödigt, men inte jag såklart, hehe, Den är ju sååå snygg!!!

I morgon blir det ingen öppnis för oss, vill inte att Hector ska få några baciller nu när han har varit så dålig, det var ju nämilgen där han blev smittad av magsjuka så det känns inte alls så bra att gå dit. Jag kan inte förstå hur vissa föräldrar kan gå dit med sjuka barn och smitta ner andra, det är så jäkla dåligt..Håll era sjuka barn hemma så slipper sjukdomarna spridas som epedemier!
Ja det blir ju ingen tripp dit men kankse en lunch på stan med mina goa tjejer + barn och sen om det är fint väder även en tripp till lekplatsen. Vid 17 sen ska vi vara hos fotografen i Eskilstuna och välja ut fotona på Hector från 1-årsfotograferingen, så otroligt spännande, längta så!

Nu ska jag sluta skriva..=)

Älskar min underbara familj

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker