24 juni, 2009

Tjohejsan

Nu ligger Hector och sover och jag bara njuter en stund här av lugnet, det har varit en väldigt stressig förmiddag..

Vaknade vid halv 9 och klev upp med Hector, gick ut och började klippa gräset och så på uteplatsen men Eric fick ta över då jag var tvungen att göra mig klar för jag skulle vara nere på Vc vid 10.
Innan Vc åkte jag förbi macken för att tanka också så Eric kunde komma till jobbet...Samtalet idag var ganska så jobbigt faktiskt, men det är skönt ändå, för man vaknar upp och får andra perspektiv på saker och ting och även svar på varför allt kan vara som det är..så det är ju skönt.

Efter samtalet så åkte jag hem och hämtade upp Hector för att åka till bvc, var tvungen att svänga in på macken ingen för att handla med mig sallad till Eric då han inte hann laga någon mat..sen åkte vi vidare til bvc och där gick allt superbra. Hector hade gått upp bra i vikt och väger nu över 11 kg igen och så pratade vi även om hans laktosintollerans och jag fick lite information och även en läkartid i augusti där vi ska gå igenom allt hur det är att leva som laktosintollerant.. Så det är ju skönt för man vet ju inte så mycket om det. Och är han fortfarande känslig mot laktos vid 18 månaders kontrollen så skulle dom skriva ett intyg då på att han är laktosintollerant eftersom det behövs i vardagen och även till dagis sen när han ska börja på det. (om han gör det..hehe)

Sen hem igen och där sprang Eric runt och stressade och jag gjorde i ordning en flaska välling till Hector som var trött och han somnade direkt efteråt...Min tröttisgris..=)

Så..nu kan jag andas själv en liten stund.

Vi åkte aldrig till Eskilstuna igår. Det blev en sväng med Cecilia och barnen + Cecilias syster och hennes dotter ner på stan. Vi åt lunch på prinsen och sen åt vi glass vid stora lekparken och så fick barnen leka lite. Hector var hur busig som hellst och tyckte det var superroligt.
Han jagade änder, klappade hundar och åt grus..hehe
Precis innan vi skulle gå så ramlade han och slog i munnen, han hade nappen inne så den slog i mot tandköttet och han böörjade såklart att blöda..och såklart blodade han ner mammas nya vita fina tröja..=( men det är sånt man får leva med, huvudsaken att Hector får tröst och kärlek, sen skiter jag i om man får lite blod på tröjan..
Sen somande Hector i vagnen och vi gick och handlade lite på konsum innan vi tog bussen hem.

Haha, när jag kom hem så hade jag glömt nycklarna när jag åkte ner på stan, och ERic hade åkt till jobbet..så jag kom inte in..Efter många tankar och försök att få tag på Eric så bestämde vi oss att vi skulle försöka bryta oss in någonstans, hehe..
David tog köksfönstret som stod lite öppet och jag o Cecilia tog balkongdörren, det roliga var att vi fick upp dom båda samtidigt..hehe
Japp så jag kom in och sen spenderades resten av dagen ute på gården.

Mowgli och Cesar? hamnade i fajt igår. Cesar gick in till oss och det är ju lixom Mowglis revir, plus att Mowglis mat stod framme och den ville Cesar ha.. Så då blev dom inte glada på varandra och då rök dom ju såklart ihop i köket. Tur att man stod där så man kunde slita isär dom, annars vet jag inte hur mitt hem hade sett ut när dom två bjässarna hade varit klara. En St bernard och en schäffer/collie... det är två stora hundar och det var inte det lättaste att dra isär dom heller kan jag tala om, dom väger ju en hel del..hehe
DEt är tur att dom är lydiga iaf..=)

Hector gick satt och åt äpple ute på gräsmattan igår och äpple det är hans favorit, det är det ända han inte vill bjuda med sig av. Men...
Han gick fram till Videa och räckte fram äpplet så att hon skulle få smaka, och självklart så tar hon ju då äpplet, men då tittar Hector på mig med panik i ögonen och börjar sen att störtgråta, nu ångrade han sig ju såklart...hehe.. men Videa var ju så snäll och gav snabbt tillbaka äpplet till Hector, men hon såg lite frågande ut och undrade nog varför han kommer och ger äpplet till henne och sen börjar gråta.. barn, dom är ju för goa!

Senare på kvällen så grillade vi korv hos Cecilia, det var supergott! Jag hade gjort Hector färdig för natten så han somnade gott i sin vagn och sov där tills jag bar över honom i sängen, och då sov han vidare.. så skönt..=)
VI satt och pratade och hade det supermysigt fram till 22 då Eric kom hem ifrån jobbet.

Sen blev det mys i soffan framför teven innan det var dags för sängen..

Så nu ska jag njuta här

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker