14 juni, 2009

Idag har vi träffat Emilia

Då var klockan snart 11 och Hector är fortfarande vaken, lilla skitunge..=)
Vi har försökt ett antal gånger att lägga honom men han bara garvar och kastar nappen och har sig så då kan han lika gärna få springa omkring här och leka. Det är ju ändå lite semester...hehe

Idag har jag fått träffa den lilla, lilla bebisen...åh så liten Emilia är, hon blir 1 månad den 21 och hon är mycket mindre än när Hector föddes, tror hon vägde 3800 någonting nu så hon är så liten. Jag har känt mig helt som en nybörjare när jag har hållt i henne och gosat med henne, det känns som man aldrig har hållt i en bebis förr, helt galet..och ändå var det bara 1 år sen Hector var en liten plutt bebis.
Hon är ju så söt, en liten rumpnisse, hehe....

Hector har varit på gott humör hela dagen och lekt o lekt och varit så mysig..=)
Vi var en sväng till Gislaved för att kolla läget och på vägen dit så stannade vi för att titta på kalvarna som mamma ville visa. Det var inte så trevligt kan jag tala om, precis brevid låg bajstanken och ena kalven hade typ skabb, inget hår runt ögon, öron och mulen och även längs ryggen. Det var riktigt äckligt, så man ville ju ite direkt klappa dom, och sen var dom bara allmänt otrevliga..hehe
Alla tyckte jag var jättelöjlig men jag är nog ingen komänniska, hehe

I Gislaved så var ju allt stängt eftersom att det är söndag, men vi stannade iaf vid ica maxi och handlade massa laktosfri mat till Hector, så nu har han lite smått att äta. lite krämer, yougurt, proviva och annat...och skoja att det var dyrt, en liter mjölk kostade 18 kronor!!
Men vad gör man inte för sin lilla älskling? Jo ALLT!!!

På vägen hem så blev jag åksjuk och började må illa, sen har jag mått illa hela dagen sen dess, jag har även ätit som en hel häst. Jag åt dubbelt så mycket än Eric till middagen. Maten var så himla god, det var grillat och massa god sallad m.m....
Men det roliga var att jag hade moffat i mig rostade mackor 1 timme innan och sen även moffat i mig en massa kakor, så jag förstår inte hur jag kunde äta såååå mycket.
Alla bara satt och tittade på mig som om jag var helt galen. Jag åt och åt och ändå blev jag inte mätt...
Sist jag kände mig såhär, mådde illa hela dagen och åt som en häst var första veckorna i graviditeten med Hector...Oooops!
Men det är ingen risk, hehe...

Har suttit och gosat med Emilia nu under kvällen och även min Hector såklart..=) Sen har vi inte gjort så mycket mer... Hector har klappat så fint på Emilia, han är så duktig...

Nu ska vi titta på en film..

Älskar mina killar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker