15 juni, 2009

Magen blir bättre....=)

Idag är det vaaaarmt!!!
Jag ska inte klaga, det är härligt, men då behöver ingen klaga på min odör...haha Jag sitter här och svettas som en gris, det är ingen skön värme, för det är fruktansvärt kvavt!

Vi kom inte i säng förrens vid halv 2 i natt, filmen slutade inte förrens då, och oj vad jag var trött. I morse när Hector vaknade vid kvart över 7 så fick Eric gå upp med honom, jag var inte riktigt människa ännu. Men klev upp inte så långt efter det ändå..det är svårt att sova länge när det är mycket folk i en liten 2:a...

Hectors mage har blivit bättre, idag var det inte löst..=) Han bajsade stora kluttar, hehe Men han kämpade på för fullt för att få ut dom. Nu har han ju varit lös så länge så det har ju blivit en vana, så minsta lilla motstånd så blir det läskigt och gör ont.
Jag satt på golvet medanst han stod upp och vi kramades och kämpade tillsammans, han vill så gärna vara nära mig när det blir så här, och självklart kommer mamma direkt för att hjälpa och stötta sin lilla älskling!

Hector var jätteglad över att han fick frukost i morse, Sista 2 veckorna har han ju ätit en välling på morgonen. Men idag så fick han en smörgås med massa laktosfri smör på och sen även en tallrik jordgubbskräm med laktosfri mjölk..=) Han åt jättebra...

Det är så skönt nu när magen är "bra" på Hector, jag har känt mig så maktlös och orolig sista tiden.... Vad gör man, hur ska jag göra???
Men nu verkar det fungera och jag hoppas att vi kan gå tillbaka på den vanliga maten och vällingen snart, så att han inte är laktosintollernat...
Mest för hans del men även för att det blir lite krångligare och framförallt DYRT!
Fast är han det så gör det inget, jag gör allt för min älskling!

Nu håller Eric på att få Hector att sova, han var jättetrött...Sen ska vi alla göra oss i ordning och åka till High Chaparall...=)

I morse ringde även min läkare, eftersom att jag är här denna vecka så ordnade vi så vi tog allt på telefon isätället...Och det gick ju bra så också. Jag fick ändrad dos på medecinerna och sen förlängde hon sjukskrivningen tills Augusti..Så det känns ju skönt! Anledningen till ändringen var för att jag känner så starka biverkningar av dom, så hon sänkte lite så får vi se om det blir bättre..=)

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker