02 juni, 2009

en tripp ner på stan

Åh vad tråkigt det är när det regnar, jag blir galen..!!

Vid 3 tiden så åkte jag och Hector ner på stan för att vandra omkring lite, hade så tråkigt hemma och behövde göra något innan jag deppade ihop totalt..
Gick runt och fönstershoppade lite och gick även förbi barnens handelsbod för att kolla om jag kunde få byta en sak som jag hade köpt förrut men jag har ju såklart inte kvittot kvar, och det fick jag..=) Så jag msåte ner och göra det någon dag här i veckan..
Sen mötte jag upp Angelica, hon var utan barn idag då Amelia låg hemma och sov (med sin pappa hemma såklart). Vi gick till konsum och handlade lite och sen satte vi oss på trädgårn och tog oss en liten lunch/middag..jag var super hungrig!
Sen åkte Angelica hem till sin familj och jag gick till Expert för att kolla efter en väska till systemkameran, dom hade en bra för 349:- som jag vill ha, men får nog vänta till nästa månad.. Sen såg jag även en taklampa inne på elkedjan som jag vill ha till Hectors rum, den är klädd i samma ryatyg som hans matta, det skulle bli så otroligt snyggt, synd bara att den kostar en del, hela 1695:-, men vi får se, det kanske blir en sån iaf nästa månad...thihi!

När vi stod och väntade på bussen hem sen så åkte det förbi några lastbilar och sånt med studenter på... Hector var lagom chockad kan jag tala om, han ville hålla mig i handen hela tiden och tyckte det var lite småläskigt när dom tutade och skrek... men som tur var så var det ju inte så många, det var ju Europaskolan som tog studenten idag, men när Thomas (Campus?) tar studenten senare i veckan så kommer det garanterat vara mer drag nere på stan.

Hector somnade här precis i min famn, har är lite småhängig idag, han har fått ont i sin snopp...är röd längst fram och eftersom jag är tjej och inte har någon själv så har jag ju inte någon erfarenhet om vad det kan vara, Eric kanske vet när han kommer hem... läste runt lite på nätet om att man ska spruta in vatten eller koksalt och att han ska bada mycket.... men vi får se, ska se i morgon hur det ser ut då... Han skriker rakt ut och kliar febrlit på snoppen när han inte har blöjan och när han får på sig blöja så skriker han för att han inte kan komma åt att klia...Men har nu smörjt in den och runt om så det gjorde det lite bättre, så ja, vi får se hur det blir....

Lite dum tid att sova på kanske, eller ja han halv sover för nu ville han titta lite på tv, men han är väldigt hängig, hoppas att han inte får feber eller nått bara..=( Får kolla det om en liten stund...

Nu ska jag bara sitta här och gosa med min älskade son...!

Älskar min Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker