03 juni, 2009

Onsdag

åh vad seg jag är nu, är trött och har lite ont i huvudet...

I morse när jag klev upp så gjorde vi oss i ordning och åkte till öppnis, det blev lek och sång.. Hector var jätteglad över att få vara där och leka, det var ju ett tag sen vi var där. Så han trippade omkring i sin egen värld och lekte jättebra..=)
Var även in hos bvc så dom fick titta på Hector, han har ju haft så ont i sin snopp.. Hon sa att vi skulle tvätta och smörja in i några dagar och blir det inte bättre så fick vi ett namn på en salva som vi skulle köpa och använda, tror att det var typ mot svamp eller nått.. Det är ju så lätt hänt att det blir så nu när det har varit så varmt... Men det är ju inte så konstigt med tanke på dagens blöjor, dom är ju så täta och bra, men dom är väll lite för täta, det blir ju som ett växthus där innanför.. men men...får hoppas att det blir bättre snart..

Vid 12 gick vi ner på stan, vi hade tur att det var uppehåll med regnet, så vi klarade oss ner utan att bli dyngsura..=) Ellie och Angelica + barnen mötte oss på vägen eftersom dom hade åkt bilarna ner.. Sen gick vi och shoppade lite på Lindex och sen blev det fika på Nancys...

Vi skiljdes sen åt då Ellie skulle upp till Etuna och Angelica skulle hem och få lillan att sova..så vi tog bussen hem.. Hector behövde också sova.
När vi kom hem så var Cecilia och barnen ute på gården så vi stannade ute ett tag så Hector fick leka lite och sen när vi kom in vid 3 så satte vi oss i soffan och slappade. Hector fick en flaska välling och somnade som en stock...Han sov ända fram tills halv 5...=) Men det var inte så konstigt med tanke på att han endast hade sovit i 20 minuter sen 7 i morse...

Hector fick middag och sen gick vi ut på långpromenad med Cecilia, barnen och hundarna... Vi hade även nu tur med vädret, det regnade ytterst lite vid ett fåtal tillfällen, men annars så var det fint..=) Härligt att komma ut och gå lite..

Kom hem vid 19 tiden och då diskade jag undan och gjorde i ordning Hector för sängen och sen satte vi oss och myste i soffan, Hector fick välling och somnade vid 20...Han var så trött, min underbara Hector..

Just ja, när vi var in på bvc så vägde och mätte vi även honom men nu har jag glömt bort siffrorna så jag får skriva om det någon annan dag, vet iaf att han vägde lite över 11 kg och var 79.5 cm lång...=) Han växer så det knakar min stora pojke.... Helt galet att han blir 1 år på fredag, det pirrar så i magen på mig när jag tänker på det.. jag älskar min underbara son så otroligt mycket och han är verkligen solen som lyser upp våra liv...=)

Nu ska jag kika lite på tv, och spana runt lite på nätet..

Älskar mina killar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker