29 juni, 2009

Sol och bad och trevligt sällskap

Dagarna går fort när man har roligt och jag har absolut inte haft någon tid över för att sitta vid datorn nu när det har varit så fint väder..=)

Men nu är Eric på jobbet och Hector sover så jag passar på med en liten uppdatering. Sitter ute på altanen i skuggan och bara njuter av fåglarnas kvitter och en underbar dag.

Vi har hunnit med en tur ner på stan här på förmiddagen, var tvungen att handla välling till Hector då den tog slut igår kväll. Han fick varm mjölk vid 6 i morse istället och det funkade bra. Sen har jag även handlat en soldress till Hector samt en solmössa till, det fanns ingen matchande men vad gör det, huvudsaken är att det skyddar mot solen. Måste köpa någon till och något par badbyxor också eftersom man ofta byter då det inte är bra att springa omkring i fuktiga kläder. Men nu har han iaf en så nu kan han bada utan att man oroar sig för att solen ska bränna min lilla Hector.

Ja som sagt, tiden har runnit iväg...=)
I torsdags var vi upp till Eskilstuna hela dagen med Cecilia och barnen, det blev en hel del shopping och jag är så glad att jag har gått ner 7 kg för nu kan jag äntligen köpa kläder utan att tänka på att man är fet. Visst, tänker man ju på det ändå men nu kan jag ju ha kläderna som jag tyker är snygga, även om dom inte är så snygga på mig, hehe
Jag hämtade öven fotona på Hector och dom var helt underbara, vi ska ta och beställa en förstoring på ett av korten som vi kan ha på väggen..
Sen köpte jag även guitarr hero till Eric, och han blev jätteglad för den och spelar så fort han får chansen, hehe
Ja dagen var supermysig men skoja att vi var trötta sen när vi kom hem... det blev grillning hemma hos cecilia senare på kvällen, så mysigt och trevligt.=)
Hade även glömt nycklarna denna dag med så Jimmy fick bryta sig in genom Hectors fönster så allt slutade ju väl men jag måste fan lära mig, någon gång så står jag väll här och inget fönster är öppet, hur gör jag då, hehe....
Michelle kom till oss i torsdags också.

Fredagen åkte vi till magjön och var där några timmar, vi åkte dit med Cecilia och barnen samt David och barnen. Eric var ju ledig så han var med också..=)
Det blev en hel del bad och fika, Hector hade superroligt och sprangomkring hela tiden och badade även lite, men han tyckte det var lite kallt.
Vi åkte hem så vi var hemma runt halv 4, då släppte jag av familjen och åkte ner för att handla mat och gott till kvällen, sen blev det grillning hemma hos oss med Cecilia och familjen. Det är verkligen en trevlig prick..=)
Kvällen blev jättemysig med god mat, sällskapsspel och trevlig sällskap.

Lördagen så åkte jag och Hector till Mariefred och umgicks med Marre och lilla Emil. Vi tog en promenad ner på stan och åt glass..det blev en snabb visit då jag var tvungen att åka hem till dom andra ganska så snart.. När jag kom hem så gjorde vi inte så mycket mer tror jag..hmm
Kvällen blev det iaf grillning igen med Cecilia o familjen. Det blev en lång kväll då vi satte igång och spelade guitarr hero allihopa, jag tror vi kom i säng runt 2 tiden..hehe men trevligt var det..=)

Söndagen så åkte vi och lämnade Michelle i mariefred, sen åkte vi ut till edsala badet, Madde och hela familjen var där ute och badade. Vi hade ju inga badkläder med oss men Hector plaskade på och hade superroligt..=) Han var lite rädd i början men det släppte ganksa så fort.
Jag ville också hoppa i men jag måste ju köpa mig badkläder först, har ju inga..=(
Sen åkte vi hem till Madde och fikade lite innan vi åkte hemmåt igen. Väl hemma var jag helt slut, det blev soffan för mig resten av dagen, eller ja klockan var ju halv 6 när vi var hemma så det var ju inte allt för länge, hehe.
Hector somnade gott på kvällen men vaknade efter ett tag och sov väldigt oroligt några timmar, jag gick och la mig strax efter 11, helt galet trött....

Japp det var mina dagar i korthet....

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker