05 juni, 2009

Min bebis är nu 1 år!

Tänk att min lilla bebis har hunnit fylla 1 år, för exakt ett år sen så låg man med värkar och väntade på att min ängel skulle komma ut till oss... det är helt galen vad fort tiden går!

Natten har varit lite jobbig, Hector har gnällt och bökat ganska mycket och vid 4 tiden så vaknade han och skrek och hade ont i sin snopp igen, det blir väll lätt så när blöjan sitter på lite längre. Men iaf så drog jag av blöjan direkt och man såg hur befriande det var för honom, han la sig på mage med hopkurade ben, Eric gick och hämtade en ny blöja, men tyvär så var han inte tillräckligt snabb, Hector lyfter upp rumpan lite och sätter igång och kissar i sängen..hehe
Jaha, det var bara att dra bort lakan och sätta på honom ny pyjamas och torka madrassen och allt som hör till.. sen somnade vi gott igen..

Jag hade ställt klockan igår när jag gick och la mig på halv 7, tänkte att då hinner jag upp innan Hector vaknar eftersom vi skulle sjunga för honom. Men vårat lilla födelsedagsbarn vaknade kvart över 6 och var pigg som en nötkärna..=)
Så jag gick upp och fixade allt, och sen ropade jag på Eric att han skulle komma, han la ner Hector i sin säng då..Eric tog brickan och jag tog kameran och lite presenter, så gick vi intågandes och sjöng "ja må han leva"
Hector såg lagom chockad ut och undrade nog vad vi höll på med men när han såg ljuset och bullen på brickan så blev han överlycklig..=) Min underbara son!

När vi sjungit klart fick han komma upp till våran säng och äta lite bulle, efter lite bullätande så öppnade han ett paket med hjälp att pappa, det var en trumma i det paketet. Hehe, och Hector som älskar att trumma var hur nöjd som hellst och brydde seig inte om några andra paket.. lyckligast i världen för en liten trumma, helt underbart!
Ja iaf, efter en bra tag så öppnades iaf resten av paketen men allt la åt sidan medanst han fortsatte att trumma,...=)

SEn klev vi upp och i v-rummet hade vi ställt upp resten av alla 1000 paketen, han gick runt dom och pillade lite på dom och sa, "titta", "oohh", "owow", dom orden smattrade ur munnen i en kvart innan vi satte igång att öppna paketen, ja det tog ett tag innan vi blev klara med allt, vissa saker skulle ju byggas ihop och så.. Och jag blev lite arg, för han fick en jättefin gunghäst men så var inte handtagen med i förpackningen, så jag måste ringa dom och be dom skicka det, så trist!
Vid haöv 9 blev vi klara med alla paketen och nu står allt i Hectors överfulla rum, bortskämda unge..hehe

Hector var supertrött efter allt och sitter nu i mitt knä och myser, han ska sova men bökar lite.. Har plockat lite nu på morgonen också och vikt tvätt m.m.. Eric håller just nu på att städa i köket. När Hector har somnat så ska jag hoppa in i en dusch och sen ska vi göra oss klara och åka för att handla lite..Sen börjar en lång dag..=)

Älskar dig min underbara 1åring!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker