18 juni, 2009

Hemma igen....

Sitter här hemma i min soffa och njuter...den är sååå skön. Hector ligger i min famn och kommer alldeles strax att somna, hoppas jag iaf, han är så otroligt trött, min lilla prins!

När vi kom hem till mamma efter en dag i Ullared så var dom inte bra än, så vi tog beslutet att fly från sjuklingarna och åka hem. Jag ville absolut inte att min lilla Hector skulle åka på ännu en magsjuka, den han hade för två veckor sen tog ju så extremt hårt på hans lilla mage och kropp. Så vid 20 började färden hemmåt. Det var tråkigt, men vad ska man göra, man kan ju inte styra när man ska bli sjuk, tyvärr!

Dagen i Ullared var jättemysig, vi shoppade massor och hade en trevlig dag tillsammans..=) Så nu var dom efterlängtade skattepengarna slut...hehe

Detta med magsjukan tog värst på lilla Emilia som endast är 3 veckor. Hon är så liten och torkar ju ut så fort. Tove och lilltjejen fick spendera natten mellan tisdag och onsdag på sjukhus för observation av lilla Emilia. Jag känner verligen med dom, det är så hemskt när ens lilla är sjuk och speciellt när det blir så att man måste vara inne på observation. Men dom fick iaf komma hem på onsdagen så det var ju ett lugnande besked...mosters lilla Emilia..=)

Resan hem gick iaf bra, jag körde första halvan och sen fick Eric köra andra... Hector sov mestadels hela vägen hem och jag somnade när det var ca 10 mil kvar, jag var helt sluuut! En dag i Ullared och sen en lång bilfärd hem, det tar på krafterna. Men som sagt det gick bra och vi var hemma till halv 1. Då bar vi in alla väskorna och ställde allt i köket och gick och la oss direkt..

Onsdag morgonen gick det åt tid till att börja packa upp alla kläder och skit. Samt att städa och plocka lite. Vid 12 åkte vi ner på stan för att gå till apoteket och sen för att möta upp underbara Ellie och Emilia. Det kändes som en evighet sen sist och magen bara växer...snart kommer bebis..=)
Vi tog en lunch på prinsen och även Madde och Lurre kom och åt med oss.. trevligt!
Det blev mycket prat i solen och sen när vädret blev kyligare så rörde vi på oss och tog en sväng till apoteket och sen skiljdes vi oss alla åt och vi åkte hem.

Hector somnade när vi kom hem, han sov nog i 2 timmar, han var så trött efter allt stohej under veckan. Jag sov även jag i 20 miniuter innan det var dags för mat. Eric hade gjort korvstroganoff..gotti! När Hector vakande så fick även han korvstroganoff och han åt som aldrig förr, min lilla älskling... Efter maten så gick vi ut på gården och gick omkring, Hector lekte och vi var även ner på lekparken och gunga..

Vid 19 tiden åkte vi ut en snabbis till Åsby också för att hämta posten, jag hade bett Cecilia ta posten och Eric hade bett sina föräldrar...hehe (det är bra att vi pratar med varandra, eller hur!). Cecilia tyckte att det var konstigt att det inte ens låg ett reklamblad i brevlådan när hon tittade, då hade ju Erics pappa redan hämtat posten, så det kan gå.
Sen åkte vi hem med en trött Hector, även vi var trötta. Kvällen spenderades i soffan framför teven och Hector var lite svår att få att somna men det gick bra tillslut.

Pratade även med Bvc igår om Hectors mage, och det är så att han är tillfälligt laktosintolerant, jag hoppas att det går över snart.. Vi skulle fortsätta så som vi har gjort med maten och sen fick vi en tid nästa vecka för att komma in för vägning och mätning. Bara för att se så att han inte minskar allt för mycket i vikt. Detta tär väldigt mycket på mitt mammahjärta, jag vet att det inte är farligt, men det är dock ändå jobbigt att veta att min lilla älskling är sjuk i sin lilla mage!

Jahapp, idag har vi masor att göra, jag velar fram och tillbaka hur denna dag ska se ut. Vill hitta fina kläder som Hector kan ha på sig i morgon på midsommarafton och sen även till mig,,men det kan jag ju glömma! Sen vill jag även upp till Eskilstuna och hämta fotona från 1 års fotograferingen (om dom har kommit) Och sen måste jag även till Babyproffsen för att se om jag kan reklamera Hectors vagn, för den gnisslar och ranglar IGEN!
Jag blir galen på vagnen, jag tycker ju om den men jag kan ju inte ha en skitvagn lixom, så är den någon som vet någon bra vagn så får ni gärna komma med förslag..=)

Sen ska jag även försöka hinna ner på stan till 12 för att träffa tjejerna.. Hector sover nu så jag ska ta och göra mig klar här...

(Nu vet jag vem den anonyma kommenteraren är, eller jag har ett namn iaf..TELL ME MORE! )

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker