12 juni, 2009

Då var det min tur..=(

Då var det sen kväll och äntligen så mår man relativt bra..=)

Jaha Igår åkte vi upp till Eskilstuna så vi var där till 17.. Bilderna var helt underbara och det gick absolut inte att välja ut endast 8 stycken, det slutade med att vi hade valt ut 17 foton..=) Det blir ju såklart dubbelt så dyrt men om ni hade sett bilderna så förstår ni att våran son blir så perfekt på varenda bild..=) Han är ju så otroligt fin och underbar!
Världens finaste!
Efter vi hade valt bilderna så gick vi in på barnens hus för att spana lite och jag hittade en så snygg vagn. Det är samma som vi har och exakt med samma mönster men den gick i grått och Lime. Åhh..men man kan ju inte ha två likadana vagnar, eller?

I bilen på vägen hem så kände jag att min mage inte riktigt var på topp..Fan om jag blir sjuk nu tänkte jag... Jag hade inte ätit på hela dagen så jag antog att jag mådde illa pga det. Vi svängde av vid mcdonalds avfarten för att svänga in och köpa lite mat. Då mådde jag så illa att i varenda inbromsning och sväng trodde jag att jag skulle spy.
Men jag fick i mig maten iaf och mådde lite bättre men när vi kom hem s åfick jag huvudvärk och frossa och illamåendet började komma igen. Jag låg i soffan hela kvällen och måde skit och vid 23 så gick jag och la mig.
Vaknade sen vid 3 inatt och sprang mellan toan och sängen många gånger och hade skitont i magen. Det var ett under att inte Hector vaknade av allt spring, hehe Vid 4 kommer Eric upp för att göra sig klar för att åka till jobbet. Jag sa åt honom då att han inte åker någonstans!!
Jaha det blev mycket jobb för han denna vecka, först var han sjuk och var hemma måndag och tisdag. Sen blev jag sjuk och han var tvungen att vara hemma idag, så en dag på jobbet denna vecka...=( Det gör inte bra i plånboken kan jag tala om. Nästa vecka är han dessutom föräldrarledig hela veckan..hmm men men, vad ska man göra. Vi kan ju inte rå för att vi blev sjuka.

Eric och Hector gick upp vid 8 i morse och jag låg kvar..måde skit!
Hector skulle ju på läkarkontroll och få 1års sprutan idag så Eric fick åka dit själv med honom, det tyckte jag var lite trist för jag hade gärna velat följa med. Men allt hade gått så bra och Hector regerade knappt på sprutan, så duktig min son är..=) Sen hade han ju självklart gått ner lite i vikt, men det visste vi ju redan eftersom han har varit så dålig.
Jag klev inte upp förrens vid 14.30 när dom kom hem, och sen dess har jag legat i soffan hela dagen...
Dagens höjdpunkt var att i brevlådan i dag så låg paketet med Hectors nya super snygga skor! =) Vi provade dom direkt och dom är så otroligt tuffa..hehe
Hector är så himla underbar, dom här två dagarna har han sprungit omkring och ropat Mamma hela tiden och det är så roligt för han väntar nämligen in att jag ska svara, hehe
Han älskar verkligen sina dragleksaker, han går omkring med ALLA, giraffen, hunden, karusellen, krokodilen..han går och drar dom efter sig och kan hålla på i timmar..=)
Sen har han även börjat göra olika grimaser, han står nämligen i hallen vid spegeln och tränar och tycker det är jätteroligt, sen går han omkring och vrickar tungan, lipar och ja allt som man kan göra, hehe

Vid lunchen idag så hörde jag ifrån sovrummet att Hector satt och sa "äta" hela tiden, sen säger han även "mat"..han är så otroligt söt när han pratar att jag blir alldeles galen av kärlek!
Haha på tal om mat så, igår när jag låg i soffan på kvällen så skulle Hector få sin kvällsvälling och jag sa till honom att gå in till pappa som tränade i hans rum och hämta honom så att han kunde få mat. Hector uppfattade allt men brydde sig mest om ordet mat och sprang raka vägen ut i köket och väntade på att pappa skulle komma, haha
Det är så otroligt kul nu när man kan förklara och prata med honom och att han förstår vad man säger..du är underbar Hector!

Hectors mage har blivit bättre sen han började med låglaktos majsvällingen, men bajset är helt galet, hehe..vällingen är nämligen vit, så ja då blir ju även bajset det..Så det ser ut som vit lera som kommer ut ur honom, hehe
Men huvudsaken att han inte är dålig i magen, och i morgon ska vi börja lite smått med vanlig mat och inte endast potatis och morotspure... så får vi se hur magen reagerar på det. Jag tror att det kommer att gå bra..Jag hoppas iaf det..=)

Nu ska jag gå och sova, i morgon har vi tvättstugan och så måste vi städa här hemma, för på lördag blir det packning och grejer.. för på söndag ska vi åka ner till mamma och syskonen och lilla bebisen i reftele, vi ska vara där hela nästa vecka. Det ska bli som en liten minisemester med utflykter och massa annat skoj!

Älskar min Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker