23 juni, 2009

Vagnen är nu såld..=(

Oj vilken värme det är idag, gick ut några minuter och det var så varmt att jag var tvungen att gå in igen, hehe... Ja, man är ju inte van vid värmen direkt, men skönt är det!!

Jag funderar på att åka upp till Eskilstuna idag och hämta fotona från Hectors 1års fotografering om dom är klara. Och sen måste jag även lämna tillbaka fotsacken till scootern som jag lämnade tillbaka och även köpa en ny till den jag har nu. Men det tar emot lite, jag har nämligen ingen bil idag eftersom att Eric kör till jobbet denna vecka, åh det är så surt!
Jag hatar att åka tåg och buss, det är så himla krångligt...Får se hur det blir med det hela....

Gårdagen började redan klockan 6 på morgonen då min älskade son redan ville upp..=)
VI klev upp och fixade lite sen somnade han vid 8 och sov i 40 minuter, då passade även jag på att vila lite framför teven. Sen när Hector vaknade så väckte jag Eric så han kunde ta honom för jag var tvungen att fixa iordning mig.
VId 10 var jag på akupunktur, det var så skönt kan jag tala om, att få ligga där och slappna av, det var dagens höjdpunkt..hehe
Sen ner på stan för att lämna in sjukskrivningspapper till försäkringskassan och för att hämta upp Eric, Hector och Mowgli...dom hade nämligen varit ute på en långpromenad.
Så for vi hem och jag sprang till tvättstugan och slängde in tvätt och sen lagade jag mat och Eric åkte till jobbet efter det.
Hector somnade vid 1 tiden så jag kunde städa och tvätta i lugn o ro i 1 ½ timme, så det var skönt! När han sen vaknade så gick vi ut på gården och lekte innan det var dags för mellisen..
Sen blev det rensning och röjning inne i Hectors rum, jag röjde ut alla bebisleksaker, dom ligger ju bara och skräpar, det är så onödigt. Nu har han ju så mycket andra leksaker så det var liksom dags. Sen blev det damsugning och sen mys i soffan..=)

Hector somnade vid 19 och strax efter det så kom det ett par för att titta på vagnen (den svarta). Efter mycket om och men så blev jag iaf av med den, inte för det priset jag hade velat men jag orkar verkligen inte hålla på längre. Så nu är den såld!

Hector vaknade under tiden dom var här. När dom åkte ner för att hämta ut pengar så var vi ute på gården så länge och lekte med barnen. Hector har hittat brunnslocken här utanför och tycker det är superroligt att hoppa på dom, hehe. Han är ju för underbar, min lilla plutt!
SEn kom dom och lämna pengarna och så skrev vi kvitto och så åkte dom iväg med min vagn..

Det känns lite jobbigt att bli av med Hectors första vagn, det är så mycket minnen och känslor i den och hellst av allt hade jag sparat den, men det funkar ju inte, hehe
Jag var lite ledsen igår kväll men det är sånt man får leva med, det var ju ändå bara en vagn...eller hur?

Kvällen blev lite jobbig, då Hector bråkade ganska så bra, han ville INTE sova! Han somnade precis innan Eric kom hem vid 22 men vaknade sen efter en kort stund och bråkade igen...han somnade väll efter 23 någon gång för natten.

Nu ska jag mysa med Hector här och bestämma mig för hur jag ska gör idag..

Älskar min Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker