31 maj, 2009

Kalas igår och mys idag...

Denna dag har varit hur skön som helst, inga måsten eller något att göra. Vi har bara tagit det lugnt och njutit..=)

Till att börja med så fick jag sovmorgon i morse, en ganska så rejäl sådan.. jag sov fram till halv 12. Det var lite väl länge men jag är tacksam..=)
Jag klev upp och gjorde oss redo för en dag utomhus, så satte vi oss på gräsmattan här ute på en filt och jag tog fram Hectors pool också..
Hector har badat (även alla andra barnen på gården) och jag har solat, Eric har lekt! VI har varit ute hela dagen och gick inte in förrens halv 5 då det var dags för middag.
Dagen har varit helt underbar och Hector har nog njutit mest av alla, sen har vi även smaskat vattenmelon och Hector tyckte det var supergott, han blev skitsur när vi tog bort skalet från honom för han tyckte även det var gott att äta på.. min sötis! Sen har vi fikat med tårta och kaka från gårdagen också, bjöd även barnen på gården då vi hade så mycket över...orkar ju inte äta allt själv...hehe

Ja vad mer kan man säga mer än att vi har njutit och haft det mysigt...=) Jag har blivit lite solbränd och även Hector, även fast han använder solskyddsfaktor 50 så blir han BRUN! Jag blir galen, här ligger man och pressar och ändå är min son brunare än mig..=) Han har ju alltid haft bra hudton och varit lite brun, och han hinner knappt gå ut innan han har fått färg, det kommer han att vara glad för sen när han blir äldre.. Själv blir man röd som en tomat...hehe

Hector somnade som en stock strax efter 7.. Eric är och tränar och jag sitter här och väntar på honom så vi kan se någon film och ta det lugnt tillsammans.

Gårdagen då...

Fotograferingen gick superbra och jag längtar nått så otroligt tills vi ska komma och välja ut bilderna, det kommer garanterat att bli svårt eftersom att våran son är så otroligt fin och korten är varierande så att... Vi tog fotograferingen utomhus, i små gränder och på gräsplättar och så, det var väldigt bra eftersom bilderna blir mer levande då...
Åh vad jag längtar!!!!
Måste bara säga att Hector tajmade in allt jättebra, han åt en flaska i bilen på vägen upp och sov i 50 minuter ungefär i bilen och sen i vagnen, sen bajsade han även precis innan han skulle fotograferas, så allt var super bra, han var hur glad och nöjd som hellst...ibland har man tur!

Vi tog mcdonken på vägen hem eftersom att det inte fanns tid för någon matlagning innan kalaset skulle börja. När vi sen kom hem så förberedde vi allt och vi gjorde det sista...

Sen blev klockan 2 och alla vänner vällde in..=)
Kalaset blev jättebra och Hector fick så fina presenter utav alla, han har lekt med dom flesta sakerna idag... Det var tur att det även var stora barn med på kalaset eftersom att Hector var så chockad av allt folk och intresserade sig mest av allt som hände runt omkring, så dom stora barnen öppnade alla paketen med glädje..=) Vi fikade och hade det trevligt och Hector fick ju såklart även han en tårtbit att kladda med, trodde jag...för han kladdade inte alls.. Han satt där fint och åt med skeden, helt otroligt..
Japp nu ska han äta SJÄLV, och med sked...=) Han vägrar nästan att bli matad, men han äter ju så bra själv så det gör inget, har man tur kan man slinka in någon bit i munnen i bara farten för att hjälpa till lite..hehe

Tack alla som ville komma och kunde komma på Hectors 1års kalas, och Hector tackar jättemycket för alla fina presenter...!

Tiden gick jättefort och efter 2 timmar började alla ge sig av...2 timmar gick otroligt fort måste jag säga...det blev jättetomt här hemma när alla hade gått men Hector somnade som en stock..! Han var super trött efter allt stohej..

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker