21 juni, 2009

Söndag

Idag har jag skit ont i min rygg...=( Jag vet inte hur jag ska göra för jag kan varken sitta, ligga, gå eller stå utan att det gör ont! Ska ta lite värktabletter snart och hoppa ner i ett varmt bad, jag hoppas det blir bättre efter det.

Jag har ju inte skrivit på några dagar nu så jag tar väll allt från början så att jag inte blir förvirrad eller att det blir ett osammanhängande inlägg..hehe

Torsdag-
Vi åkte iaf upp till Eskilstuna och åkte in på babyproffsen för att lämna tillbaka vagnen. Dom fortsatte att bråka med mig när jag var där men jag stod på mig. Jag var sååå arg så dom fick bara inte vinna...hehe. Men iaf sen sa chefen att enda anledningen till att dom tog tillbaka vagnen var för att hon ville slippa oss..haha. Hur fan kan man säga så till en kund?
Jaja, jag tog inte åt mig utan tyckte hon bara var så otroligt löjlig och det är ju endast dom som förlorar på det, inte jag.
När jag sen skulle få pengarna tillbaka så ville hon sätta in dom på mitt kort, eftersom att jag betalat med kort. Men jag hade plånboken i bilen och orkade inte hämta den då jag vet att man kan få kontanter. Och vi var tvungna att ha kontanter eftersom vi skulle iväg och köpa en ny vagn direkt. Sätter dom in på kortet så kan det ju ta upp till 3 bankdagar.
Men men, då vägrade hon ge mig kontanter, endast för att jävlas. Och så frågade hon hur jag kunde åka in utan kort. Jo sa jag då, för att jag absolut inte ska handla något hos er...hehe
Men efter mycket tjafs så fick jag mina pengar och vi åkte direkt till barnens hus för att köpa en ny vagn.

Vi tittade på Brio race men tyckte inte den var lika bra som scootern, så vi pratade med dom och berättade allt som hade hänt och dom lovade att skulle det bli något problem med en scooter från dom så skulle dom inte be oss att dra åt skogen..hehe. Och hon sa även att det borde inte bli något fel på vagnen, vi har bara haft väldig otur..
Så vi köpte iaf en ny scooter men det blev i en annan färg, men det är ju kul att växla lite..=)
Denna snygging blev det....=)

Efter vagnproblemen var lösta så åkte vi ut till tuna park för att handla skor till mig som jag skulle ha på fredagen, hittade ett par "stövlar" utan klack så det blev ju superbra...=)
Sen mötte vi upp Madde och Daniel på cubus, dom var också och shoppade lite då dom var barnlediga.. Så vi gick omkring med dom en stund innan vi åkte hemmåt.
På vägen hem så lämnade vi av Mowgli ute på åsby eftersom vi skulle vara i Mareifred hela fredagen så skulle han ha det bättre där ute under tiden.
Sen var det bara hem och natta Hector och slappa...=)

Fredag -
Vi vaknade vid 8 och klev upp och gjorde oss i ordning. Vi kom iväg runt 11 då vi åkte ut till Willys för att handla all mat som skulle ätas under dagen..=) Vädret än så länge var super, solen lyste och det kunde inte bli bättre, men vi visste ju att regnet var på väg....
När vi kom till Mariefred sen så började det precis att regna när vi kom in till Madde. Men det slutade ganska så snabbt så det var ju skönt. Madde jobbade till 14 så vi skulle möta upp henne nere på midsommarängen, men Daniel och Lucas var ju hemma.
En liten stund innan vi skulle åka ner så gick jag och Lucas ut för att "plocka" björkris och sen gjorde vi två kransar, en till honom och en till Hector..=) Tråkigt bara att vi inte hittade några blommor, det fanns typ ingenting, men dom blev fina iaf.
--------------
Så nu har jag tagit ett bad och ryggen blev bättre efter det, men det kan ju vara alvedonen som verkar också, sen har jag även röjt lite här hemma, det behöver storstädas här märkte jag..=(
Nu sitter jag här med en trött Hector i famnen, han ska få en flaska välling och sen kommer han att somna så sött.
--------------
Vid 14 tiden åkte vi ner till midsommarängen och mötte upp Madde och även Daniels föräldrar..Hans mamma hade gjort en tårta som vi musade på och så blev det mycket prat och dans m.m....Trevligt var det och vi hade tur med vädret också, det var alldeles perfekt..=)
Hector bjöds på en piggelin och han ville ju såklart hålla i den själv men blev skitarg på den för att den var så kall att hålla i, så den kastades iväg av ilska ett antal gånger och sen blev han arg för att han ville ha tillbaka den... stackars lilla Hector..hehe han ville ha en glass men den var för kall.. Så efter många försök så gav vi upp och han var dessutom trött också så jag la honom ner i vagnen och han somnade så sött...

Efter några timmar där nere så åkte vi hem till Madde och åt sill och färskpotatis, även Pierre och Tilde var med.Precis när vi kom in så började det att regna, och det regnade/haglade lite till o från resten av midsommaraftonen..
Jag hade jätteont i mina käkar så jag kunde knappt prata men efter en alvedon+diklofenac så blev det bättre..=)
Barnen lekte och lekte och Lurre var lite överspelt hela eftermiddagen och visste inte riktigt vad han skulle göra av alla sina känslor så det blev till att hålla ett öga på lilla herrn.
Vid halv 8 så somnade Hector och Lucas..Då satte vi oss alla och slappade och njöt av lite lugn innan det blev dags för grillning.
Jag körde hem Pierre och Tilde strax efter 8, vi gick även förbi Maddes pappa en sväng och sa hej, och sen blev det grillning och det var så gott, jag åt och åt.. det var nästan så att jag rullade ifrån bordet sen..hehe

Efter maten så åkte jag och Madde ner till Daniels föräldrar för att hämta spel, Maddes mamma och Roger var där också. Dom var lagom på lyset ...haha
Det blev mycket skratt där nere och sen åkte vi hem och spelade spel.....
Efter bara en timme så ringe Daniels mamma för att dom vill komma upp, så jag och Madde åkte ner för att hämta dom ..Så då blev vi ännu fler och spelade och hade det trevligt.

Vid 1 tiden så vaknade Hector, och kom upp och myste. Han såg chipsskålen på bordet och satt och pekade o sa "kaka"..hehe.. Så dom fick vi ta gömma..=)
Vi åkte hem vid 2 och jag var sååå trött och vi alla somnade som stockar....!

Lördag -
Eric fick gå upp med Hector på morognen vid 8 men dom kom och la sig igen vid halv 10 och vi alla vakande inte förrens kvart över 12..=)
Jag måde skitdåligt hela dagen igår, hade huvudvärk och yrsel hela tiden, kunde knappt stå upp utan att allt snurrade, ioförsig så snurrade det även när jag låg ner..så gårdagen var inte alls rolig.
Ja dagen var lugn och vi gjorde inget speciellt alls och vi åt pizza från mälarens då ingen orkade laga mat...

Idag har vi inte heller gjort något ännu men efter att Hector har sovit så ska vi åka ut till Åsby.

Nu ska jag få min skrutt att somna.

Älskar min ängel

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker