25 maj, 2009

Hector är sjuk!

Idag är det superfint väder ute men synd bara att vi kanske inte kan njuta av det så mycket, både jag och Hector är krassliga, han har nämligen smittat mig..=(

Natten har varit tuff, jag gick och la mig vid 23 för så vaknade Hector så han fick en flaska men kunde inte somna om, han skrek och skrek och det var verkligen skitjobbigt att se honom ha så ont i halsen av sin hosta, han hostar ju konstant!
Men han somnade av utmattning en timme senare och det gjorde även jag...
Ja jag fick iaf ca 3 timmars sömn för strax innan 4 så vaknade Hector igen och var hungrig då han inte hade fått i sig så mycket vid 12 tiden inatt....så fram med en flaska och han drack lite men bara efter en liten liten stund så fick han en ny hostattack och spydde upp allt han hade i sin lilla mage, stackars liten...
Sen var han vaken i 1 ½ timme eftersom att hostan störde honom så, vi låg i soffan och myste framför teven..

Jag kom i säng igen precis när Eric kom hem, han undrade vad jag gjorde uppe påklädd och allt, hehe...
Fick sov i 1½ timme till innan det var dags att ta sig upp igen, skoja att man är ett lik idag..

Men Hector knatar omkring och leker, men han är lite hängig faktiskt..

Ringde till VC dirket vid 8 för att se om vi kunde få träffa en läkare då Hector har hostat nu i ca 3 v och nu när han är förkyld så är den ju såklart värre. Och det fick vi, vi ska vara där vid 10.00 så jag ska alldeles strax göra oss klara för avfärd. Hoppas han får något som lindrar hostan, jag tycker så synd om honom, för han hostar verkligen hela, hela tiden...Sen snorar han som 10 bebisar totalt, det rinner och rinner...vart kommer allt ifrån?
När jag ändå hade Vc på tråden så frågade jag om jag kunde få tag på min läkare men hon var ju såklart ledig denna vecka, VARFÖR! Det är bara jag som kan ha sådan otur, men men...jag får bita ihop och vänta tills vi ska ses nästa gång...

Nu måste jag kila..

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker