25 maj, 2009

Nu har han feber...=(

Nu har Hector precis somnat, han var jättetrött och har även feber, stackars min lilla plutt. Hostmedicinen går relativt bra att få i honom, men nu när han skulle få för kvällen så fick han kväljningar och spydde upp det mesta, men det är sånt man får räkna med.

Vi kom hem strax efter 19 efter att ha varit en tur till Eskilstuna, vi var in på plantagen och handlade blommor till rabatten och krukorna på uteplatsen..=) Sen sprang vi runt och leta efter skor till Hector. Han behöver sandaler, nya jumpapjux och stövlar, vi hittade iaf stövlar så ett streck kan man dra på inköpslistan. Funderar på om man skulle åka upp till footlocker för att kolla på skor till han, dom har så mycket mer att välja på, och lite roligare också..=)

Vid 13 tiden så åkte vi och lämnade in bilen för lagning av handskfacket, under tiden så satte vi oss och njöt av solen utanför macken...=) När bilen var klar så åkte vi ner på stan och hämtade ut hostmedicinen till HEctor och sen hem för att slappa lite, jag är ganska så mör. Är förkyld och slut i kroppen + att man inte är på topp i allmänhet och att man inte har sovit så mycket i natt...allt detta är ingen bra kombination om man vill få mycket gjort.

Hector går omkring hela tiden, försöker att låta honom gå överallt istället för att åka vagn eller bli buren, det är bara om man har brottom eller om det är farligt att gå som han inte får göra det, annars vandrar han helt själv..=)
Han har varit lite ynklig hela dagen och trött, men det får man vara när man är sjuk. Jag hoppas bara att han hinner bli frisk innan lördag, för då ska han ju ha sitt allra första kalas, inte kul att vara sjuk då..=(

Sen kom jag ju på att jag får inte torka honom för mycket runt näsan heller, för det blir ju rött och irriterat och kan lätt bli sår runt näsan, och nu undrar ni varför!? Jo, Hector ska ju på 1-års fotografering på lördag innan kalaset och då vill jag inte att han ska ha en röd näsa och småsår runt om...men är det så at han har det så får det väll vara där då..han är ju världens finaste vilket som... men jag ska försöka så att det inte blir irriterat..

Han har ju feber nu som sagt, tog tempen och den visade 38.5..så det är ju inte så jättehögt men han blir ju ändå tagen av det, så i morgon blir det bara att vara hemma och fixa o städa så han får vila ut sig, jag hoppas bara att jag har energi till att göra allt som MÅSTE göras..

Ska ut och plantera blommorna nu...

Älskar mina Änglar

1 kommentar:

angelica sa...

jo veronica sa att den låg där hehe

Lilypie 1st Birthday Ticker