20 maj, 2009

I väntans tider.....

Jag sitter här på helspänn och undrar hur det går för syster yster...snart är hon mamma!!
Det kommer att vara svårt att somna nu när man vet att bebis kan komma när som helst, dom sa tidigare att den beräknades komma nu under kvällen eller i natt...=)
Ringde precis till mamma för att höra hur det går men hon kunde inte prata just då, dom höll på att fixa med nått, hörde inte vad...men spännande är det.
Snart får vi reda på vad det är för en liten plutt som kommer ut, dom har ju inte tagit reda på det så det kommer att bli en överraskning..=) Det vore kul med en liten tjej då ingen av syskonen har fått det, men det är minst lika roligt om det blir en liten pojke..

Idag har jag bara tagit det lugnt hela dagen, varit hemma med familjen och gosat och busat med Hector. Det är otroligt vad han vandrar omkring, och han tycker det är så roligt...=) Han kan gå omkring i cirklar här på v-rums golvet bara för att vara ute och promenera, så duktig pojke jag har...han har nästan inte krypt något alls idag...jag är så stolt!
Efter maten som blev lasagnette så åkte jag ner till Vc för samtal, skulle vara där vid 15.30, åkte först förbi macken och hämtade ut ett paket med saker till Hectors kalas..=)
Samtalet gick bra, men det är skitjobbigt när man kommer där ifrån, då man är helt slut eftersom att hjärnan och kroppen har jobbat på högvarv...Men det är samtidigt skönt att ha varit där.
När jag kom hem så slappade jag i soffan eftersom jag var sååå otroligt trött...

Sen harjag inte gjort så mycket alls idag, har nu under kvällen redigerat och beställt ett fint plakat på Hector till hans kalas också, han är ju världens finaste min lilla skrutt.!
Har även hjälpt lillbrodern att göra i ordning sin blogg, men det tar ju sin tid och det är ju svårare att göra när man inte sitter vid samma dator..men det kommer att bli bra tillslut, =)Idag fick jag en tid till sjukgymnasten iaf, ska vara där den 26:e..så det ska bli intressant och se vad det ger för någon effekt på mig..hoppas, hoppas, hoppas att huvudvärken kommer att bli bättre!

Nu gick ERic och la sig så det är väll dags för mig också då...men jag vill veta hur det går för systra min innan..åhh ring då!!, innan jag blir galen...haha, Men det verkar inte som att dom har tid med att informera mig om hur det går just nu, hon hade tydligen jätteont... Så jag får helt enkelt vänta tills i morgon bitti och då har pluttisen npg redan tittat ut...

Älskar min underabra Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker