26 maj, 2009

akupunktur...

Nu är jag nästan klar ute på uteplatsen, det blir så fiiint! =) I morse så somnade inte Hector förrens vid 11 tiden, även fast han var trött redan vid 9.. men han hade så svårt att somna pga snoret och allt. Men så fort han somnat så gick jag ut och fixade där ute, tog vattenslangen och tväddade ALLT, väggar, möbler, fönsterbläcken och ja allt, samtidigt som jag vattnade mina törstiga blommor..=)
Sen han jag inte med så mycket mer än så eftesom att Hector vaknade efter bara 40 minuter så då var det bara att få i sig lite att äta och sen gick vi ut på gården och umgicks med Cecilia och Izak, Ebba var på deras tomt och badade i sin pool..=)
Vi var ute en stund och vid 13 tiden gick vi in för att väcka pappa...

Just ja, under tiden som Hector sov så ringde läkarn som vi var oss i går. Min första tanke var, HJÄLP! vad är det nu då? Eftersom dom hade tagit prover som man inte får svar på direkt där så blev jag skiträdd att dom hade hittat något allvarligt eftersom att dom ringde hem..
Men som tur var så var det ingen fara, dom hade hittat en bakterie i näsodlingen som dom tog så han skulle bara ringa och tala om att han skrev ut pencelin till Hector för det. Så nu ska han äta pencelin i 7 dagar också, stackars lite, han hatar verkligen när jag kommer med medicinsprutorna, han skriker direkt. Men än så länge har det gått relativt bra ändå att få i honom allt..

När vi väckt Eric så gjorde jag mig klar för att först åka ner till apoteket för att hämta ut medicinen och handla nässpray till både mig och Hector + fästingmedel till Mowgli. Men pencelinet som Hector skulle ha var dom tvungna att blanda ihop där nere direkt, så det skulle ta ett tag och jag hade inte tid att vänta då jag skulle vara på VC vid 14.

Så jag åkte upp till VC under tiden. Idag har jag varit hos sjukgymnasten...=) Och jag har fått akupunktur för första gången i mitt liv, och det var en upplevelse i sig..hehe
Jag låg där med nålar i nacken, på axlar och rygg samt en på varsin hand, fick ligga i 15 minuter med dessa nålar i mig..
När allt var klart och jag gick därifrån så var man helt flummig, jag var så borta att jag gick förbi bilen även fast jag såg den,, hehe
Jaja, men skönt var det iaf..eller?

Åkte ner till apoteket och hämtade pencelinet och sen till macken för att hämta ett paket.. det var den där saken som vi har gjort till Hectors kalas och sånt, den var så otroligt fin, Hector blev alldeles kär i den..=)

Iaf, nu har jag precis varit ute och klippt gräset och även klippt för hand med sax längs alla kanter, för gräsklipparen kommer inte åt där..Hector var med ute och lekte, han tycker det är så roligt att vara ute och leka..
Och sålklart halva gårdens barn stod utanför staketet och ställde frågor och inspekterade varje sak jag gjorde..jag blir galen, varför ska alla vara hos mig? Nu har till och med dom andra gårdarnas barn kommit hit också,,,vad är det jag gör som gör att alla vill vara vid mig? Jag fattar inte!! Någon som vet hur man blir av med dom? hehe

Nu ska jag mysa med Hector, Eric håller på och lagar mat, tjockkorv med mos...gotti..=)

Älskar min underbara familj

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker