27 maj, 2009

Min stora kille...=)

Sååå, nu känner jag mig lite piggare...=) Hector somnade srax efter 8 och så sov vi fram till 10, underbart, men det trodde jag aldrig....

Idag blir det lugnt, eller ja inga tripper till öppnis eller stan iaf, men här hemma blir det röj...hehe Jag har precis varit ute och vattnat blommorna och plockat bort kattskit från rabatten...kan man bli mera galen? Jag funderar starkt på ärtröret snart, hehe
Min vildvin har börjat växa nu, det kommer att bli så fint när den täcker ena hörnet på staketet..så blir det ju även lite insynsskydd också..=) Funderade lite på att skaffa en syrenhäck utanför staketet..det luktar så gott och är så fint, måste kolla upp det lite.

Hector har även ätit en flaska nyss, ja det blir mycket välling nu när han är sjuk, han vill ju knappt äta den vanliga maten och sen har han även fått för sig att han ska äta SJÄLV! Han vägrar nästan att bli matad...Oj där kom det en spya...Hector spyr lite av sin hostmedecin, han hatar verkligen den, men pencilinet funkar bättre att få i honom.

Hehe kom på lite saker som Hector har gjort under dom senaste dagarna, jag tror nästan att allt skedde igår..=)

* Hector leker med dammsugaren i V-rummet och Eric äter frukost och jag gör mig i ordning, sen tyckte jag att det blev alldeles för tyst där ute så jag gick dit för att titta...
Åhh HJÄLP skrek jag när jag fick syn på vad min son sysslade med..
Han hade ställt sig PÅ dammsugaren och tyckte det var superkul, men det farliga nu var att damsugaren stog mitt i rummet, alltså inget att hålla sig i...haha..
Vi försökte få fram kameran snabbt men han kröp ner innan...=( snacka om galen pojk man har..hehe

* Vi satt ute på gräsmattan och lekte, jag hade tagit av Hectors sandaler så han satt och gav dom till mig och sa Tack,tack...och så tvärt om..=)
Men sen satte jag ena hans sko på mitt huvud.. OJ, snacka om att han blev fundersam, han tittade på mig, på skon som stod på huvudet och sen ner på hans fötter...typ som att mamma, skon ska sitta på foten, inte på huvudet...=)
Efter att han hade spanat klart så tog han den andra skon och log mot mig och lyfte på armen och försökte få den att ställa sig på hans eget huvud,...hur jäkla gulligt är inte det då..jag smälte kan jag tala om..hehe

* Jag var iväg på akupunktur och Eric hade precis varit på toa, så när han kommer ut så hittar han Hector i våran säng gosandes med kuddar och täcken...hehe Det hade jag velat sett. =)

Det är så otroligt kul med alla dessa händelser som händer, han börjar bli så stor nu. Han kryper absoliut ingenting längre och igår så ställde han sig upp utan stöd från sittande, för första gången..=) Han har ju klarat av att ställa sig upp typ med knäböj länge men inte detta, alltså att han klarar hela proceduren...Jag blev så stolt.
Min underbara Hector!!!

MAMMA ÄLSKAR DIG!

Japp, nu ska jag städa i Hectors rum, sen ska jag damsuga och massa annat. Har även tvättid vid 14..=)

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker