22 maj, 2009

Hoppla polle...=)

VI har precis kommit hem från en tripp ner på stan.. Var runt och kollade inte lite tårtor och sånt till Hectors kalas och det. Vi hittade en hel del fina men vi ska tänka ut vad exakt vad vi vill ha och så tills i morgon..Det är så roligt..=)
Var även in en snabbis på skoaffären i präntaren för att se om dom hade några bra gummistövlar och sandaler till Hector, men det hade dom ju såklart inte..=(
Stövlarna var för höga, dom gick ju ända upp till knäna på honom så vi får leta efter ett par med lågt skaft.. Sen fans det inte så många fina sandaler heller, så det är väll bara för oss att söka vidare. Men gud vad Hectors fötter växer, hans nike skor som han har nu är tydligen precis så det är dax att byta, som tur är har vi ju converse skorna som han kan ha tills vi hittar ett par andra, dom är ju vita så det är ju inga sandlådeskor direkt men vad gör man inte, man får ta vad man har helt enkelt.

Åkte förbi macken på vägen hem också för att hämta ut ett paket.. Det var våran nya tv-boxer som hade kommit..=) Det är en inspelningsbar HD-box....så jäkla skönt! Nu kommer jag att slippa Erics gnäll när jag vill se mina serier..hehe

Natten var okej, Hector vaknade någon gång efter 4 och ville ha välling och sen somnade han om till halv 8, då gick Eric upp med honom och sen bytte vi en timme senare, så han också fick sova lite... Så ja, idag klev jag upp vid halv 9, så skönt!
Vi har bara tagit det lugnt hela förmiddagen och slappat, Hector har röjt och hänger i blomkrukorna hel tiden, det är så man blir galen, snart åker blommorna UT!

Just ja, jag vet inte om Hector har sagt klocka förrut men igår sa han det nästan rent, han var jättesöt.."kocka" sa han...=)

Just nu så sitter mina killar och äter ute i köket och jag sitter här och surar, haha...är lite smått sur på Eric, men egentligen inte, det är bara som han ska tro, hehe

Igår var vi ju iväg på familjerally, det tog sin tid men det var kul.. Vi var inte hemma förrens 21.15 ungefär, men Hector somnade som en stock ganska så snabbt.
Det gick inte så där jättebra denna gång, speciellt inte på frågorna och så..hehe, men 54p av 80 lyckades vi skrapa ihop iaf..=) Det är ju inte poängen som räknas, det är ju själva grejen att få göra detta..
Efteråt så stannade vi kvar ett tag på fogdös bygdegård och åt lite hamburgare och korv, Hector sprang omkring och charmade alla som vanligt..=)
SEn har Hector även fått sitta och klappa på en ponny.. Det tyckte han var jätteroligt..=) Han är ju tydligen inte rädd för något i denna stora värld, än så länge..
Men han verkligen ÄLSKAR djur, och det är nog alla slags djur, stor som liten...
Men sen finns det ju djur (kryp) som ingen gillar och det är ju dessa myggor som surrar runt en hela tiden, igår var det massor av mygg där ute och Hector har fått sina första myggbett, han har ett på halsen, en i pannan (vid hårfästet) Och en på kinden (nära örat), åh vad det måste klia på min lilla pluttis...=(Eric ska väll koppla in den nya boxern sen och jag själv ska slappa lite, och försöka få Hector att sova en liten stund, han är lite trött nu. Men det är inte så konstigt med tanke på att han springer hela dagarna..=)
Älskar min underbara Hector

3 kommentarer:

Tove sa...

NJa.. vi fick något på 40 poäng, vet inte riktit, hann inte kolla innan vi lämnade in lappen :-) ja vi fundrerar oxå på att åka imorgon, det är ju lite tidigare ialla fall... får se hur det blir....
Det gick bätter för er läste jag :-)

Elin sa...

Hej
Vi var också på rallyt igår med våra tre små. Har en Milo född sept-08. Googlade på Strängnäs och hittade hit via det så jag tänkte att jag skulle lämna en rad efter mig ;) Vi är precis i startgroparna till att flytta utåt strängnäs. Är du/ni uppvuxna där? Fin blogg med många fina foton!
Mvh
Elin

angelica sa...

mmm vad är det där familjerally för nått? låter kul , men har aldrig hört talas om de förut=) kramar!

Lilypie 1st Birthday Ticker