21 maj, 2009

Välkommen till världen...Emilia.

Då var det en ny dag och denna dag ska vi försöka ta och städa inuti bilen, det behövs kan jag tala om..=) Så det blir väll att vi antagligen åker ut till Åsby för att göra det, eller om vi gör det här på gården, vi får se...

Hector har varit galen inatt..När han vaknade strax innan 5 för välling så somnade han inte om sen, nä för han skulle ligga och slita mig i håret, och det har han gjort till och från fram tills klockan 8 då Eric och han gick upp..Och slet han mig inte i håret så skulle han hoppa på mig...
Så jag var ju lagom trött i morse och tog en alldeles för lång sovmorgon igen, gick upp strax innan 11 men det var verkligen för sent, jag ska inte sova så länge för då blir jag bara ännu segare...blöää

Sitter här nu med en trött Hector i famnen, Eric gick precis ut med hunden. När Hector har somnat så ska jag göra mig i ordning...

Nu ringer mamma för att informera lite om den nyblivna familjen...

Skoja att hon fick en drömförlossning (enligt mig iaf) Vattnet gick hemma vid 17 tiden igår och så åkte dom in och några minuter över 00 så kom hon ut... och sen har allt bara flytit på så bra att dom får åka hem redan idag efter 12... helt galet..själv fick man ligga kvar i 5 dygn och det var skitjobbigt och hon åker bara in och föder och sen åker hon hem...vissa har tur! =)

Välkommen till Världen lilla Emilia... hon vägde 3310g och var 50 cm lång..en liten pluttis tjej om man jämför med min bjässe Hector...=)

Älskar min stora bebis..=)

1 kommentar:

EmiliasMamma sa...

Coolt. Våran Emilia var 49cm lång och vägde 3320g=) Väldigt lika med allt ju,namn och så till och med=)

Lilypie 1st Birthday Ticker