28 maj, 2009

Gnällspik....

Nu har jag slappat ihop mig här, satte mig en stund framför datorn med Hector för att han var trött och ville sova..det tog en stund innan han somnade och nu när han sover så har jag blivit skitseg..

I morse så vaknade Hector kvart över 6, galet tidigt.. han har ju haft sådana bra rutiner där han har sovit till 8 nästan varje dag hur länge som hellst nu, men dom senaste dagarna har han velat gå upp redan vid 6...=(

Det gick rätt så bra att kliva upp då även fast jag var trött, vi somnade om vid 8 sen och sov till halv 10, så det var ju skönt iaf..=) Efter tuppluren så blev jag ganska så pigg och satte igång att vika tvätt och diska och greja, har igentligen inte tid att sitta här nu eftersom att vi har massor att förbereda och göra här hemma, det ska ju vara fint på lördag när vi får en massa gäster till Hectors 1-års kalas..=)

Igår så gjorde vi hur mycket som hellst här hemma, jag tvättade ju i tvättstugan, hela 6 maskiner, som vanligt..=) Och sen har vi torkat alla skåpsluckor och allt i köket, även uppe på kyl o frys...måste ta under idag också... Bäddade rent i sängen och fixade lite annat också. Rensade Hectors garderob och tog ner en svart sopsäck med kläder till förrådet och ja vi satt nog inte stilla någonting igår på dagen.

Expert ringde igår och sa att vi hade foton där som vi inte hade hämtat ut, jag har tänkt på det hur länge som hellst och många gånger men alltid slagit bort det och tänkt att inte kan man väll glömma en sån sak..hehe.. men det var jätteroligt att hämta ut dom eftersom dom var hela 2 år gammla...=) Det var foton fårn semestern i göteborg och västkusten, från vanessas student, valpträffen med Mowglis syskon, massa kort på Michelle och Liam och ja det var superroligt att se dom, det dök upp en massa härliga minnen..=)
(men hur kan man glömma en sån sak?)

Nu vaknade Hector.....

Hector har två röda märken i pannan nu, han slog i huvudet i köksbordet igår och tidigare idag slog han i den i vardagsrumsbordet...stackars liten.

Åh vilket humör han har haft, igår var han sur och gnällig HELA dagen, vi gick ut en stund på eftermiddagen för att han skulle få frisk luft och få leka lite ute men efter en stund så satte alarmet igång igen och han fortsatte att gnälla, allt var fel..=(
Han har även varit väldigt gnällig idag, men han hostar inte lika mycket längre och han snorar inte alls så mycket heller så det är ju skönt..

Jag klippte Hectors hår igår också...=) Hehe...det var inte så mycket men jag tog topparna och lite mer upptill då det var så långt att han fick det i ögonen hela tiden, men nu är det så bra så..=)

Idag så ska jag få akupunktur igen..=) jag ska få det 2ggr i veckan i ca 2 månader, härligt..! Ska vara där vid 16 och innan så ska vi köra ett race här hemma i några timmar... Efter jag har fått akupunktur så ska vi ut till Åsby för att hämta mowgli, han har varit där i veckan,,det tycker han så mycket om, att vara ute på landet och vara friiii....=)

Nu ska jag mata upp Eric ifrån sängen, dags att röja här hemma...!

Älskar mina killar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker