26 maj, 2009

En ny härlig dag...=)

Idag känner jag mig riktigt utvilad, det känns så otroligt skönt kan jag tala om..=) Sen är det ju fint väder också, bättre kan det inte bli, eller jo...om vi vore friska!

Natten har väll inte varit så där jätte bra, men vi tog oss igenom den ändå.. Jag gick och la mig vid 22 igår kväll och läste lite innan jag släckte lampan och somnade vid 23 kanske. Hector vaknade vid 1 tiden av en igentäppt näsa som heter duga, han var så ledsen över att han inte kunde suga i sig varken vällingen eller använda nappen. Vi kramades och så i 1½ timme och sen kom jag ju på att jag skulle suga ut allt snor med näsfridan..Efter en stor fajt och mycket snor mindre i näsan så somnade han som en stock direkt..Att jag inte kom på det tidigare, hjärnan är inte riktigt på topp sådär mitt i natten..hehe
Sen sov han till strax efter 7.. vi klev upp vid halv 8 och tog oss ett varmt bad direkt för att våra näsor skulle må bra. =)

Har hunnit med en hel del nu på morgonen och ska fortsätta i den takten idag...=) Jag har fotat vagnen och lagt ut den på blocket och även lagt ut skrivbordet också..

Jag har busat och lekt med Hector och nu sitter han här i mitt knä och myser, han orkar inte hålla igång så länge, så han kommer väll antagligen att somna snart..

När han ar somnat ska jag ta mig ut på uteplatsen och fortsätta där jag slutade igår.. jag han plantera alla blommorna och så men satte även igån att rensa ogräs i gruset intill huset och la på nytt grus men är inte klar, måste även vattna blommorna och klippa gräs, både med gräsklipparen och för hand..=) Ja det ska göras sååå fint där ute...
Men jag såg att våran rabatt var större än vad jag hade trott, hehe..blommorna jag köpte igår räckte till 1/4 av rabatten typ, men men...får fixa fler blommor sen...

Jag börjar bli lite hungrig också, Hector har precis ätit frukost men jag har inte hunnit äta något..
Ja, nu har Hector lärt sig att komma ur sin stol även fast han är fastspännd...hur kul är det på en skala då? Nu sitter han ju inte still för fem öre. Han sätter upp fötterna i stolen och pressar allt vad han har tills bandet runt magen är stort nog, då ställer han sig upp...måste verkligen göra något åt det, så han inte kan göra sig illa...

Nä få Hector att sussa nu..

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker