18 maj, 2009

En underbar dag

Åh vad jag är glad nu... jag har inte behövt ta några tabletter mot min huvudvärk på hela dagen...=) Det är första gången på nästan 4 månader..så jäkla skööönt!
Jag har känt den tryckande känslan hela dagen men det har inte varit så att jag inte har klarat av den utan tabletter...Härligt värre..=)
Men det får jag väll ångra i morgon, då blir det ett bakslag och jag får väll migränanfall eller nått, men jag hoppas innerligt att det kommer att fortsätta åt detta håll...

Dagen har varit underbart mysig,..!

Efter lunch så åkte vi till Mariefred och spenderade eftermiddagen ute i lottenlund med Madde, Daniel och lilla Lucas..Barnen sprang runt och busade och lekte och vi bara njöt av värmen och lugnet. Vi gick och köpte mat på grillen och satte oss i lotten igen för att äta och sen efter en timme ungefär så somnade Hector...
Vid 17 tiden så gick vi till ip för att kolla på fotboll och satt där och fikade lite med kakor och så. SEn vandrade vi hem till Madde och dom för att vänta in Vanessa som skulle komma och hämta upp Michelle. Dom blev en aningen försenade... skulle ha kommit vid 17 men kom inte förrens vid 20.45...men, men vi hade det trevligt hemma hos våra goa vänner så att..=)

Hector och Lucas skulle ta kvällsbadet tillsammans eftersom det blev så sent så tänkte jag att vi lika gärna kunde ta det där.. men Hector blev rädd för Lucas som herjade hej vilt i badkaret och ville inte bada med honom, tokbarn....

Hector har äntligen börjat gå igen efter några veckors vila på den fronten, det går verkligen i vågor det där... ena dagen springer han som en tok hela tiden, andra dagen darrar han så fort han ska gå. Men idag verkar det ha släppt igen och han är så stolt när han vandrar omkring, min älskade lilla Hector.

Bilderna med systemkameran blir helt underbart fina..det är så otroligt kul att få så bra kort nu, varför köpte jag inte en sån tidigare för? Helt galet vad man har nytta av den här..=)
Det har ju fotats hej villt och batteriet är redan dött så det måste jag sätta på laddning. När batteriet dog på systemkameran så tog jag fram digitalkameran istället och shit vad den kändes liten och det första jag gjorde var att trycka upp den mot ögat för att ta ett kort, men ja gissa hur mycket man såg och hur bra det gick..inte alls bra..haha
Och den kändes så otroligt mesig och svår att ta bra bilder med, nä jag är så nöjd med min nya kamera..tjohooo!!!!

Hector fyller ju år om lite mindre än 3 veckor, tiden går så otroligt fort! Första tanken var att ha kalaset den dagen han fyller, alltså den 5:e juni... Men nu har vi börjat fundera på om vi ska ha det på lördagen eller söndagen helgen innan , för när han fyller så är det ju studenten och det kanske inte är så många som kan komma då, och det vore ju trist.
Ja det tåls att tänka på, men inte allt för länge om vi bestämmer oss för helgen innan, för det är ju bara 3 veckor kvar tills dess.
Men släkten och så får ju komma när han fyller år, det jag pratar om nu är ju själva barnkalaset...=) (Bla, bla, bla)

Nu ska jag gå och sova, eller jag ska faktiskt läsa lite, det är bra för när jag inte ser vad det står längre så är det dags att sova, hur bra som hellst..=)

Älskar mina underbara killar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker