15 juli, 2009

Nu så..=)

Jaha man kanske ska uppdatera lite här då..hehe.. Dagarna har bara rullat på och tiden räcker inte alls till...
Jag har inte mått så bra heller på några veckor men nu börjar det kännas bättre igen, skönt för det är så tråkigt att vara nere när semestern är igång och sommaren är här..

Det har hänt en hel del under dom veckorna som jag inte har skrivit något på..Ska se om man har minne nog att komma ihåg något, hehe

Igår vaknade Hector med feber, hela 39,6 så vi planerade en dag hemma i lugn och ro men det blev inte riktigt så. Jag var hos läkaren vid 14 tiden och hon bokade in mig på en akut hjärnröntgen eftersom jag har plågats av daglig huvudvärk i ett halvår nu. Så det var bara att åka hem och göra oss i ordning för att åka, Eric var ju tvungen att köra då jag inte kunde det eftersom att det kändes som att mitt huvud skulle sprängas. Så då var ju Hector också tvungen att följa med, som tur var så var han ju relativt trött så allt gick ju bra..
Vi kom upp vid 17.30 då jag gjorde röntgen och sen fick vi sätta oss i väntrummet på akuten för att vänta på en läkare som skulle prata med mig..Ja, jag kan ju säga att vi väntade och väntade och väntade...när vi väl fick komma in sen så tog det bara 5 minuter max. Vi var hemma vid halv 2 på natten. Det var lagom skönt att lägga sig i sängen när vi kom hem..hehe
Resultatet var iaf bra, dom såg inget avvikande..=) Men däremot så såg dom att jag hade en förtjockning i höger bihåla, men det är inget som jag har känt av ännu så då behövde jag ingen pencilin..får det när jag känner av det.
--Men idag har jag fått ont i bihålorna, iaf den vänstra, konstigt med tanke på att det var den högra som var inflamerad..jaja, det kankse har spridit sig..--

Hector hade feber under hela dagen igår, mellan 39.6-40.1 under hela dagen.. vi fick inte ner febern under 39 någon gång så han var ju lagom låg och mammig. När vi kom hem mitt i natten så låg vi och gosade i 2 timmar då febern var uppe i 40 och jag ville inte somna förrens febern hade gått ner. Han var sååå otroligt varm, min lilla pluttis...

Jag sov lääänge i morse och klev inte upp förrens vid 12 men det kan man ju förstå då jag somnade runt 4..när jag klev upp så gosade jag med Hector i soffan och då märkte jag det, han har ont i sina öron och Febern är ju kvar men den har inte kommit upp till 40 idag iaf, men den ligger över 39 hela tiden. jahapp, han har öroninflammation....
Försökte ringa till bvc men det var ingen som svarade så vi åkte dit och dom sa att jag skulle vänta tills i morgon och ringa efter en tid till Vc.. Men jag tänkte inte vänta ända tills i morgon, han har ju ont!
Så vi åkte ner till Vc och fick en tid till sjöterskan men vi fick vänta en timme ungefär..och när vi kom in till henne så sa hon att han var tvungen att träffa en läkare och som tur var så raggade hon upp en man som kunde kolla på Hectors öron.=)
Det var som jag trodde, han hade öroninflammation, så han fick pencilin utskrivet.

Jag ahde telefontid med min läkare idag vid 14 tiden så hon ringde ju när vi satt i väntrummet på Vc, så då kunde vi ju lika gärna springa in till henne och prata istället. Jag fick starkare värktabletter mot min huvudvärk och sen blev jag även förlängt sjukskriven.

Vi åkte ner till apoteket efteråt och hämtade all medecin men det var strul med Hectors pencilin, han hade enligt personalen på apoteket fått en för liten dos så dom höjde den och så skulle dom ringa Vc i morgon och prata med dom och sen höra av sig till mig om hur jag skulle göra.. struligt värre.. japp!

Men nu är vi hemma och Hector har fått en flaska välling och har precis somnat, han hade 39.0 i feber precis men vill inte ge honom alvedon för ofta så han fick ingen nu. Febern finns ju där av någon anledning och den måste ju få arbeta själv också. Men över 39 så får han en supp.

Nu ska vi äta mat fortsätter och skriver om dagarna som har varit sen..

Älskar min ängel

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker