29 juli, 2009

Älskar min son...

Det blev inte så mycket städande igår då jag inte hade någon energi alls till att göra något..=(

Hector är så himla rolig nuförtiden, han lär sig nya saker, både bra och mindre bra..Och han kommer på hur man ska göra för att få som man vill.
Igår slog han mig för första gången, det är en av dom mindre bra sakerna som han har lärt sig, men jag vet inte vart han har fått det ifrån, då vi aldrig slåss. Men det är väll ett naturligt beteende hos barn som inte kan prata ännu kan jag tro..
Men det svåra är ju att säga åt honom, för jag blev ju riktigt arg och tog tag i honom och sa NEJ, men han bara garvade åt mig och tyckte det var superkul, så då självklart fortsatte han att slåss. Sen gjorde han det vid ett tillfälle till och även idag vid ett tillfälle. Varje gång tar jag tag i honom och säger NEJ, och vad får man tillbaka, jo ett stort flin! Hmm, kanske ska prova att ignorera honom nästa gång det händer och se hur det blir då... jobbigt det där...

I förrgår tror jag det var så ramlade han och bet upp ett stort jack i överläppen, så han hade en ganska så rejäl fläskis då, men det roliga med det hela var att så fort han ramlar nu så tar han sig för munnen och säger "Ajajaj" även om han inte slog i den och även om det inte ens gjorde ont, hehe... Han är så rädd om munnen nu så han tror att han ska få ont där hela tiden, min lilla älskling!!

En bra och rolig sak han gör är att han diggar ju musik konstant, så fort han hör minsta lilla snutt så ställer han sig och dansar eller sitter och diggar, samtidigt så säger han ju självklart dansa "Danda"..Är det inte underbart..=)
Han säger även akta "actta" eller bort "Bårt" När han vill att något/någon ska flytta på sig eller ligger i vägen..hehe, underbara pluttis..=)

Just ja hittade även en film i toaletten här om dagen som min älskade lilla son hade fått för sig att lägga däri..busunge! Sen har han även lärt sig att ta sig fram med sin bobbycar ordentligt också, han är så söööt!!.
Haha igår kväll så ställde han sig och dammsög ute i halen, han vill dammsuga hela tiden och tycker det är superroligt, och det tycker ju så klart mamma om..=) Filmade det igår så det kanske dyker upp en film på det snart, om orken finns..

Idag klev jag upp vid 9 för jag fick ett samtal från fk som vill veta hur jag ska göra i höst, jag hatar att dom är så jobbiga.. Sen blev det soffan för mig för att vakna till och nu så ligger Hector och sover i min famn. Har städat och röjt lite här nu på förmiddagen... När Hector vaknar så ska vi bege oss ut och hitta på något. Det är relativt fint väder idag så det är bara att njuta..=)

Älskar mina änglar

1 kommentar:

angelica sa...

Ja gud d eär inte kul när do börjar slåss. Milton gör de så fort han blir arg. Spelar ingen roll vem de är, han slår ändå och ser skitförbannad ut! Men de är väl en del av utvecklingen för så beter så ALLA barn. Bara fortsätta att säga Nej och viosa att de verkligen är Nej! Ibland lyssnar Milton på de ibland får med ett skirk tillbaka och en ännu hårdare smäll:S DOm e roliga dom små iven hehe

Lilypie 1st Birthday Ticker