24 juli, 2009

Dags att sova kanske!

Jahapp själv sitter man uppe nu, väldigt dumt, med tanke på att man ska upp tidigt i morgon med barnen..Japp, barnen..Michelle är här också..
Jag får nog ta och lägga mig efter jag har skrivit av mig lite...

Idag så sov jag ända till klockan 13, jag vill inte vara så här trött längre..=( Gick dessutom och la mig tidigt igår så jag fick mig väll en 14 timmars sömn, och hur friskt är det lixom?
Jag vill absolut inte sova så länge men jag kommer heller inte upp ur sängen, det är skittrist det här!!!

Jaja, jag ställde mig och städa här hemma och gjorde mig i ordning och sen så åkte jag och Hector ner på stan för att hämta upp Veronica, Liam och Jimmy. Vi var förbi och handlade lite mat för grillningen också..
Sen har vi bara umgåtts och ätit god mat och haft det trevligt, även Cille o Co var här..=)
Barnen har lekt som bara den och alla var så trötta när jag skjutsade hem mariefredsborna..
Summan av allt: en trevlig dag!

I morgon ska jag och Cille åka med barnen till malmamarknaden.. Det ska bli roligt. Men tyvärr så får inte alla plats i bilen så ska inte Eric med då vi måste låna hans föräldrars bil så måste Michelle stanna hemma med honom. Men dom får väll hitta på något annat kul under tiden... Men jag tror jag får med mig mannen, det krävs lite övertalning bara...=)

--------------------------------

I söndags var det en seeeg dag...
Hela förmiddagen var slappt men framåt eftermiddagen så ställde jag mig och bakade dubbel sats kanelbullar och sen kom Cille,Jimmy och barnen över på fika..
Dom stannade även kvar och umgicks hela kvällen, det blev våffelätande och spelande..=)
Superkul!

Måndagen så åkte jag och Cille med barnen till Torekällberget, Det var supermysigt... Barnen hade jätteroligt...

Hector börjar bli så stor, det är helt galet vad tiden går fort!
Idag klättrade han upp på sin stol i hans rum för första gången och stod där och filurade, farligt, farligt! Så nu har han kommit med ännu ett hyss som man måste passa honom för! Här om dagen så släppte han ner en film i toaletten, hehe...
Han yr omkring skapligt mycket nu, det går inte att släppa ögonen från honom en sekund och man jagar honom så man är alldeles svettig hela dagarna. Han drar och hänger i gardinerna, sliter ut allt på golvet som han ser.. River och sliter och hittar på en massa bus..
Han gör ALLT som man inte får göra.....hmmm
Men jag älskar honom av hela mitt hjärta ändå...=)

Handen har blivit lite bättre nu, den är fortfarande svullen och såren har börjat skorpa sig nu så det är ju skönt.

Hector pratar även jätte mycket nu, kommer nya ord hela tiden som apa - "appa", hej då - "È då", hoppa - "hoppa", vovve - "ovve", mat -"mat", äta - "etta", vatten - "atte", välling - "Nanna"
Men dom orden som kommer mest som han säger heeela tiden är "titta" och "ooohwaw"...hehe
Det är många fler ord men jag kommer inte på något mer just nu...

Och han börjar även förstå mer och mer, nu kan man ju prata ordentligt med honom och han vet ju vi jag pratar om för det mesta..=) Men när vi säger nej, då lägger han dövörat till...haha

Nu ska jag soooova!

Älskar min underbara son

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker