28 juli, 2009

Min dansande lilla apa...=)

Hector har precis somnat här i min famn, han var såå trött mitt lilla hjärta. Han och pappa har dansat omkring här hela morgonen, Hector älskar verkligen musik, diggar med hela tiden och klappar händerna..=)
Eric har nämligen fixat spotify så nu blir det mycket musik framöver..=)

Själv har jag ont i magen, har haft det nu i två dagar, men så är det när man är i den röda zoonen..Jobbigt är det och varför ska jag ha såå ont för?

Idag har vi inga planer alls, men det är väll skönt med tanke på att det finns en hel del att göra här hemma, städa, vika tvätt, fixa, plocka, diska...ja allt som hör till. Det är ju inte direkt något roligt men har man gjort det så kan man ju hitta på roliga saker alla andra dagar denna vecka..!

Igår ----

Vaknade vid 10, tidigare än vanligt och det var såå skönt. Gjorde mig i ordning och körde Cille och barnen till Bvc, Ebba skulle på 4-års kontroll. Satt i väntrummet och lekte med Izak under tiden..Allt gick jättebra för Ebba, stora tjejen..=)
Träffade Ellie och Emilia där också, hon skulle till barnmorskan, såå härligt att se dom igen, vi måste verkligen öka på umgänget nu..saknar att leka med dom. Saknar även Angelica o lilla Amelia, det har blivit så dåligt med umgänget nu under semsetern att jag blir lite ledsen, men det är som det är och sen i höst blir det bra igen, hoppas jag..

Sen var det bara en lugn dag eftersom att jag hade så ont i magen, jag och Hector var ute och vandrade runt på gården och gungade lite och självklart åkte han kana också. Han tycker det är så kul. Lägger honom på magen för då kan han åka hela kanan själv...min duktiga "bebis".

Efter lite mat i magen så åkte vi till Hedlandet vid 16 tiden. Skulle kika på lite gardiner till Hectors rum, men det fanns inga fina. Blev en piketröja till Hector och en påse godis till mig och även en påse grillkol+tändvätska..Sen köpte vi oss en varsin glass och satte oss i lekparken där utanför och hade det mysigt. Åkte lite kana med Hector och gungade på den konstiga gungsnurran där..
På vägen hem stannade vi på willys för att panta burkar, det blev även en storhandling.. Hector var väldigt trött så han fick sitta i bärselet och mysa med mamma under hela tiden...sååå underbart härlligt men tungt!

När vi kom hem så gjorde jag i ordning Hector för natten och sen blev det flaskan och han somnade direkt. Eric tog hand om maten, men det ligger en hel del kvar på bordet i köket som jag måste ta hand om idag..

Sen blev det tvtittande resten av kvällen...=)

I söndags så var vi upp till parken zoo, men skriver om den trippen senare.. nu ska jag äta frukost!

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker