03 augusti, 2009

tandis idag..=(

Idag vaknade Hector vid halv 11, någon som var trött antar jag. Just nu springer han runt ute på baksidan och busar, han är så underbar..=)

Jag ska till tandis idag, usha, jag hatar verkligen att gå dit, får sån ångest! Men det måste ju göras och det är nog bara en vanlig rutinkontroll och så ska dom väll kolla hur det går för min halva tand..
Efter det så vet jag inte vad vi ska göra, vädret har ju varit så fint nu i två dagar så vi funderade på stranden, men jag är ju inte direkt badvänlig och så har jag inga badkläder så vi får se hur det blir med den saken, kanske kan hitta någon öde strand någonstans.. hehe

Igår var en skitjobbig dag, jag måde så jäkla uselt, var nere i min deprisson och ville bara försvinna, men Hectors leende förgyller mina dagar..=) Det jobbigaste är väll att ekonomin inte riktigt är på topp, jag skulle vilja vinna några miljoner på lotto tack, eller iaf ett par tusen, men sån tur har man ju aldrig.

Hector badade i sin pool hela eftermiddagen igår, han tyckte det var jätteroligt. Sprang omkring i badbyxorna eller naken och hoppade i när han kände för det, han njöt som bara den..
SEn var vi över och fikade lite hos Cille på kvällen innan det var dags att göra natten här hemma.

-------------------

I fredags så åkte Eric iväg till Uppsala med sin mamma för att hämta hans pappa vid 1 tiden så jag åkte ner med Hector och Liam till stora lekparken.
Vi åt glass och sen så lekte vi i någon timma, barnen hade jätteroligt. Sen gick vi upp till barnens handelsbod och kikade. Liam fick ett "trollspö" med glitter i och så köpte vi såpbubblor också.
Sen började vädret se lite illa ut så vi åkte hem och åt lite mat innan vi åkte ut till Åsby för att hämta Eric. Där plockade Liam en massa körsbär och det blev även lite fika innan vi åkte.

Vi skulle åka och lämna Liam ute i Malmby men Veronica o Jimmy hade inte kommit dit ännu så då åkte vi förbi Mälarens och åt lite mat. Efter det åkte vi ut till Malmby och lämnade Liam...
Det var supermysigt att ha Liam här...vi hade så roligt..=)

Sen åkte vi hem och nattade Hector som endast hade sovit 20 minuter på hela dan, så han var ju lagom trött...Och vi deckade i soffan framför en film.

I lördags---
Vi skulle åka till Mariefred till Veronica, Liam och Jimmy på dan för att umgås men det blev att vi kom dit vid 3 tiden för hector sov i 2½ timme från halv 12.. Han måste ha varit helt slut efter att ha sovit så lite dagen innan..
Vi gick ut på en promenad ner till Ica för att handla mat och sen gick vi hem igen. Då satte killarna igång med maten medanst jag gav Hector mat och Veronica låg på golvet och vilade, hehe...Hon hade lite ont i sin mage men hon var ju pigg iaf..=)
Vi åt god mat och umgicks, lyssnade på musik och lekte lite med deras grannes kattungar och Hector var helt galen i dom..Åhh vad jag vill ha en katt, jag har tjatat så länge på Eric men han bara vägrar, men jag ska nog se till att jag få min vilja igenom tillslut..=) Hector tycker ju det är så roligt med djur så då borde han ju gå med på det för hans skull...hehe

På kvällen sen blev det en massa spelande av sällskapsspel, Veronicas lillebror John kom även förbi och var där hela kvällen/natten... Vid två tiden så ställde sig Jimmy och gjorde varma mackor då jag var skithungrig och sen åkte vi hem mätta och belåtna efter en trevlig dag..Körde även hem John också.. VI var väll hemma till 3, Hector hade vaknat så jag satte mig i soffan med honom i en halvtimme innan vi gick och la oss, men Eric somande direkt när vi kom hem.

Det är vad som har hänt dom senaste dagarna, nu sitter Hector i mitt knä och myser med mig så jag ska ta och gosa med honom innan det är dags att ge sig iväg till tandis..

Älskar mina hjärtan!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker