03 augusti, 2009

Dra ut den eller inte?

sådär nu har vi precis kommit hem, jag var ju oss tandis och sen så var vi ner till stora lekparken och lekte lite.

Det gick sådär hos tandis, jag ska tillbaka i morgon för att skrapa lite tandsten, får så himla mycket där nere där min ståltråd sitter, har ju haft tandställning så jag måste ha den tråden där för att inte tänderna ska flytta på sig. Den tråden jag hade uppe har ju ramlat den, så jag måste ringa till tandregleringen för att boka tid så då kan sätta dit en ny, för mina framtänder har nämligen flyttat på sig och dom ställer sig lixom utåt. Det är inget som är synligt men det känns ju i munnen.
Jaja, hade även ett hål..=( Det var precis på gränsen till om dom skulle laga den eller inte så jag skulle få reda på det i morgon om den behövdes lagas, hon skulle be en annan tandläkare kika på det.
Sen har vi ju min halva tand. Hon tyckte att jag skulle ta bort den då den inflammationen som jag har lidit av i 10 år nu säkerligen börjat fräta och luckra upp mitt käkben..=( Så om jag inte drar ut den så kan det spridas och tillslut har inte mina tänder något att fästa sig i...FAN, jag vill ju inte vara tandlös..*snyft*
Fixade även så att jag betalar 90:-i månaden istället för att betala vid varje besök, det tjänar jag på då jag har ganska så höga tandläkarkostnader. Jag hoppas innerligt att Hector har ärvt Erics tänder, för mina är verkligen kassa!!

Åkte ner och mötte upp Eric, HEctor och hunden nere vid lekparken och stannade kvar och lekte. Hector åkte kana många gånger om och om igen, han tycker det är så roligt och han har även lärt sig att åka själv hela tiden, så han vänder sig om och lägger sig på mage och sen åker han, min duktiga kille..=) Han tar sig även ner för branta backar genom att vända sig om och krypa ner baklänges, han är så smart..haha

Sen åkte vi och handlade lite innan vi åkte hem...

Nu så sitter Hector och äter, Eric lagar mat till oss tror jag och jag ska hoppa in i en dusch för att raka mina ben. Vi ska nämligen ta och åka till stranden sen för ett eftermiddagsdopp...

Måste bara skriva att Hector äter mycket bättre själv när han äter med gaffel än med sked. När han äter med sked så ramlar det mesta av den när han för den mot munnen men med gaffeln så har han lärt sig att man trycker ner den i maten så fastnar ju den på gaffeln och det ramlar heller inte den när han stoppar in den i munnen, så det går superbra nu..=)

Nä duschen var det ja...

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker