09 augusti, 2009

Slut på semestern!

Nu har Eric gått och lagt sig, hans semester är slut, han börjar 05.00 i morgon...! Det känns både skönt och tråkigt..
Det ska bli skönt att komma in i alla rutiner igen och tråkigt för att han inte kommer att vara hemma, men iaf så kommer det också att bli rätt så skönt, haha
Själv är jag så trött på att vara sjukskriven att jag ska ta och börja söka lite jobb. Jag vill ut i arbetslivet lite känner jag. Men samtidigt så vill jag ju inte att Hector ska börja på dagis ännu.=(
Men får jag ett jobb så måste han ju det men vi ska göra allt för att han inte ska gå mer än 3-4 timmar då..
Jag har hittat två eller tre jobb som jag ska söka i morgon efter jag har pratat med försäkringskassan om allt, det är lite fix med det hela, det är inte bara att börja jobba för mig, men allt blir ju bra i slut ändan så det ska nog ordna sig...

Idag har vi inte gjort så mycket, vi har varit hemma och tagit det lugnt hela dagen men vi åkte ner en sväng på stan runt 17 tiden och lekte i lekparken med Hector och sen spelade vi även en runda minigolf..=) Trevligt så här på sista semesterdagen...
När vi kom hem så fick Hector bada och sen blev det flaskan och dags att sova... Han somnade väll runt halv 8..

Helgen då...

I fredags så skulle vi ha varit med Madde, Daniel och Lucas men det blev vissa missförstånd och så, så det blev inget. Istället så kom Veronica, Liam och Jimmy hit och umgicks med oss, dom skulle ha kommit på lördan igentligen men vi tog det en dag tidigare...
Eric och Jimmy åkte iväg hela eftermiddagen för att spela tennis..Jag och Veronica tog med oss barnen på en promenad till matpiraten för att handla lite fika och sen vandrade vi hemåt igen. Där fyllde vi poolen så dom fick bada lite, även Ebba kom över och plaskade lite..
När killarna kom hem så började vi med maten, det blev Tacos..=) Gottigott..

Efter maten så somnade gjorde jag i ordning Hector för sängen. Jag la ner honom i sin säng, gav honom flaskan och när den var slut så fick han nappen och tro det eller ej, men han somnade faktisk, men jag fick hålla honom i handen i 5 minuter men det var det värt...=) Så jäkla duktig min lilla Hector!!! Vi har inte ens försökt att få honom att somna själv förrens någon här förra veckan och allt har gått över förväntan..mammas lilla älskling!

Sen blev det spel och prat innan jag körde hem dom vid 12 tiden...

På lördagen så åkte vi ut vid 12 tiden till fogdö kyrka där det var hembygdens dag? tror jag det hette iaf..hehe... Hectors farmor stod där och sålde honung å det tyckte han var superroligt.. han sprang under hennes bord, fram o tillbaka hela tiden och busade med farmor..hehe.
Det blev hamburgare till lunch och sen så åkte vi ut till kungsberg och badade med Helena o Nils. Jag badade inte då jag glömde mina badkläder men alla andra badade och Hector är ett riktigt vattendjur..=) Han plaskade på ordentligt där och tyckte det var superspännande med alla vågorna..Under hela tiden vi var där så höll han stenhårt i sin blåa lilla spade, han släppte den inte en sekund..hehe
Haha, vi täckte honom även med sand, hela benen och sen upp mot armvecken, så det var endast överdelen av honom som syndes..hehe Han tyckte det var superroligt..=)

Efter badet så åkte vi hem och vilade, vilade och vilade tills det var dags att sova...hehe

Jag har städat undan här hemma nu på kvällen så jag slipper göra det i morgon, det är så skönt när det är rent och städat, då mår jag BRA!!!
Jag har ingen aning om vad vi ska hitta på i morgon, har hört att vädret ska bli sämre nästa vecka så vi får väll se hur det blir med det..Jag vet iaf att jag ska ringa en del viktiga samtal och sen även söka jobb.. Och självklart leka o busa med min underbara Hector..=)

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker