12 augusti, 2009

Min son är sååå underbar!! =)

Idag har det varit en riktig skitdag, jag har mått kasst....
Glömde att ta mina mediciner igår så då får jag sådana "abstinensbesvär", det blixtrar i huvudet och jag har muskelryckningar hela tiden, skitjobbigt är det...
Men som tur var så var Eric hemma idag från jobbet och tog Hector..Jag spydde nämligen inatt så han kunde inte åka eftersom jag var så dålig i morse.

Nu mår jag iaf inte illa och mår lite bättre, det jobbigaste idag har varit dessa blixtrar och ryckningar..=(

Jag sov fram till 13 tiden och sen har jag suttit i soffan nästan hela dagen. Har varit ute en stund med Eric och Hector och vandrat omkring på gården. Hector bestämde vägen och han tycker det är super roligt att bara vara ute och vandra. =) Så fort han ser en gräskulle så springer han upp på den för att sen ta sats och springa ner...Jag är livrädd varje gång att han ska ramla men han bubblar verkligen av skratt varje gång..=)
Vi satte oss även och kastade ner småstenar i en brunn, vilket var riktigt spännande. Sen stannade han vid varje brunn och spanade ner i dom. hehe

Det är så roligt, Hector har börjat låtsas äta, han smaskar med munnen och säger, "mmm, Namnam". Han tar även sina plasbestick och en skål och sitter och matar oss och matar även sig själv..Jag säger att det är tur att det inte är riktig mat där i för då hade vi alla varit proppfulla nu..thihi..

Våran son är så underbar att jag spricker av lycka.... Det är så roliga saker som sker hela tiden och han är verkligen en liten pajas som älskar att få oss att skratta. Han gör en massa roliga miner och roliga, konstiga rörelser framför oss bara för att få oss att skratta åt honom, och sen står han själv och asgarvar...=)

Han har även börjat ropa på oss på ett annat sätt, han satt här i soffan och ropade på pappa bara för att han skulle komma och sätta sig hos honom. Ja det är svårt att förklara men det känns så underbart, han börjar verkligen att bli stor...

Pratar för fullt och röjer desto mer, ja han är verkligen ett litet underbart busfrö!!

Igår på eftermiddagen så stod jag och gjorde laktosfria pannkakor till Hector som jag frös in och sen gjorde jag även laktosfri kyckling, ris o curry. Dagen innan så gjorde jag chili corn carne? vet inte hur det stavas, hehe... Det blev 5 portioner av varje så nu har vi mat till honom när vi äter sånt som han inte kan äta.. det känns bra!

Jag längtar verkligen tills på tisdag då vi ska till läkaren med Hector för en liten extra kontroll just för det här med laktosen. Det är så otroligt jobbigt att inte veta, men ändå så vet man! Så vi får se vad det besöket resulterar i, jag hoppas innerligt att det bara är en tillfällig laktosintolerans, för Hectors del. Men som det ser ut just nu så tror jag inte att det är det....=(

Älsakar mina underbara killar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker