06 augusti, 2009

Fullt ös....

Oj vad vi har haft fullt upp idag..men det är skönt att ha dagen fylld.

Hector vakande vid 10 i morse då gick vi alla upp och jag å Hector gjorde oss i ordning för att åka hem till Angelica o Amelia även Ellie o Emilia var där. Det blev mycket prat och god mat. Så härligt att umgås med dessa fina tjejer. Shit vad småtjejerna har vuxit nu under sommaren, det går så himla fort.

Efter trevligt sällskap så blev alla barnen trötta och vi begav oss hemåt. Hector somnade direkt när vi kom hem. Jag testade faktiskt med att lägga honom i sin säng för att se om han kunde somna själv, och visst gjorde han det. Efter vällingen så fick han nappen och somnade som en stock. Jag är så stolt över min lilla Hector, jag trode aldrig att det skulle funka, tji fick jag..=)
Jag tvättade och städade under tiden och sen när han vaknade så satte vi igång och möblerade om i sovrummet, det blev mycket bättre nu faktiskt, även fast det är alldeles för tomt på väggarna. Jag vill ju måla eller tapetsera om där inne, fast på den fronten så är målningen i v-rummet prio 1.. Sen höjde vi även våran säng till det övre läget och det är så skönt, för innan kändes det som att man låg på golvet...
Passade på att städa och damma varenda liten vrå därinne och självklart bäddade jag rent också, så nu är det så rent som det kan bli där och det är sååå skönt! =)
Ska fortsätta i resten av lägenheten nu när Hector har somnat...Jag har så himla ont i min rygg efter att ha sprungit o tvättat i 5 timmar och sen skulle skiten vikas också så min rygg e så gott som paj, men det ger med sig efter någon dag..

Vi har precis fikat lite här på altanen, det är ju så otroligt härligt väder, jag njuter av varenda liten solstråle, även fast man svettas som en gris..hehe

Igår så åkte vi ju ut till åsby. Vi åkte sen ut och badade på husby, även faster Helena följde med. Det var hur mycket bilar som hellst där, det stod 29 stycken parkerade, helt galet.. Men det kändes inte som att det var så mycket folk sen när man kom ner på stranden, så det var ju skönt. Jag badade inte men Hector plaskade på bra med faster och pappa. Jag fattade kameran och fotade på ganska så flitigt, som vanligt..hehe
Efter bad, fika och lite bad till så åkte vi tillbaka till åsby och åt god mat och umgicks lite innan det var dags för oss att bege oss vidare..

Vi åkte hem till Veronica, Liam o Jimmy och spenderade eftermiddagen och kvällen där. Vi tog en promenad ner till Ica och handlade massa gott och gick sen hem och bara umgicks och åt upp allt det goda, haha..Blev även en vända chicago också, det var en trevlig kväll även fast Hector inte ville sova, han somnade väll strax efter 22 kan jag tro, om inte än lite senare. Vi åkte hem vid halv 12 och Hector sov som en gris hela vägen hem till sin säng..=)
Vi somnade ganska så fort när vi la våra huvuden på kudden, sååå trötta efter en härlig dag!

Ja denna dagen har också tagit slut på mina krafter men jag måste fortsätta att städa här nu, semestern för Eric är ju slut på söndag och vi villl ju inte städa sista helgen på den och jag vill inte börja nästa vecka med städning heller så att...

nu somnade Hector här i min famn, jag provade nyss med att lägga honom i sängen igen för att se om han kunde somna själv, men det gick ju inte lika bra denna gång. Ska ta och lägga in honom nu så jag kan fortsätta att knega..

Älskar min Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker