31 juli, 2009

"Buttablöjaa"

Igår morse efter frukosten så åkte jag och Hector till Mariefred för att hämta kusin Liam, Veronica är sjuk så han fick sova här någon natt så hon kan krya på sig i lugn och ro.
När vi kom tillbaka till Strängnäs så åkte vi ner på stan till stora lekparken för att möta upp tjejerna. Barnen lekte av sig lite och sen gick vi och åt lite mat på nacys, usch det var inte alls gott kan jag tala om..=( Men men...
Sen gick vi och shoppade lite saker som behövdes innan vi for hem till Eric, Hector somnade under tiden..och sov hela vägen hem och även någon timme till hemma.

Eric tränade när vi kom hem så jag och Liam gick över till Cille så han kunde få leka med Ebba. Efter ett tag så gick vi hem till oss igen och fyllde den större poolen till barnen. Det var ju inte direkt någon sommarvärme igår så vi fyllde den enbart med varmvatten och dom tyckte det var sååå skönt! hehe... Dom badade på ett bra tag.

Liam lekte med Ebba hela kvällen också, vi gick in vid 20 tiden och slängde båda ungarna i ett behövligt bad. Sen gjorde vi kvällen och satte oss i soffan och myste. Liam somnade vid 21 och Hector en stund senare, han var lite bökig igår med kvällsnattningen, men han somnade gott tillslut.

Myggbetten som Hector fick i förrgår var hur stora som hellst igår, fast han hade fått allergimedicin så var dom flesta som golfbollar och dom kliade så mycket på honom.. Jag tycker så synd om mitt lilla hjärta. Idag var det lite bättre men dom är fortfarande stora..
Han har haft sån otur denna vecka, han ramlar och slår sig hela tiden, men det är väll för att han är så vild antar jag..

Idag vid frukosten så hade vi besök av en fluga som Hector tyckte var jätterolig att leka med, när den flög iväg så sa han borta "Bårtaa" varje gång, han är ju för söt!
Haha igår kväll så sprang han omkring här i vardagsrummet och hoppade och sa "oppah" hela tiden, han tyckte det var jätteroligt, han är en riktig liten pajas min lilla Hector.
När jag skulle byta blöja på honom igår så sa jag till honom att nu ska vi byta blöja Hector, då sprang han omkring och ropade "buttablöjaa", hehe...

Nu är Hector ute med pappa och promenixar med hunden, Liam sitte här på golvet och leker med lego, själv passade jag på att skriva lite här.

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker